Tävla i micklem multi bridle

LambertDe

Trådstartare
Hej!

Jag har googlat massor men får bara fram att ringen på micklem multibridle tränset inte ska vara godkänt i dressyr? Men i TR så är ju ringen med, bild nr 6 i TR 2.

Är det någon som har koll hur det är? :)

Jag tror inte att multibridle är tillåtet men att micklem utan ringen är tillåtna.
Under beskrivningen av bilderna står det "6. Micklem bridle med låg käkrem." står inget om multibridle, så då tolkar jag det som att den inte är godkänd.

Jag trodde att hela poängen med att avbilda vissa saker (som bett, t ex) är att det ska bli tydligt vad som är ok. Är ringen med på nämnda bild så hade jag tolkat det som att Multibridle är godkänt, och hänvisat till bilden i reglementet vid eventuell konflikt..

Även jag har läst på flera ställen att det bara är Competition-modellen som är godkänd på tävling. Men det är ju TR som gäller :)

När jag mailade förbundet så fick jag svaret att det enda som inte är gdk är att använda clipsen. I övrigt så är det gdk både med och utan ring. Ringen påverkar inte funktionen utan ses som en utsmyckning.

Tar dock inget personligt ansvar för om svaret nu skulle vara fel

Har också bara hört att clipsen till bettet är det enda som inte är godkänt, och att det ska vara fritt fram att rida i multibridle. Har själv ett multibridle och hoppas kunna få ha det i även dressyren :p är man osäker kan man ju, som tidigare nämnt, maila förbundet :)

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
612
Senast: Mli
·
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av...
2
Svar
31
· Visningar
1 935
Senast: Bowman
·
Kropp & Själ Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när...
2
Svar
23
· Visningar
993

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka