Sv: Tävla för två klubbar i olika grenar?
Men problem blir det om man vill tävla i lag (eller KM). Många klubbar har också olika typer av "sponsring" av utrustning/licenser/startavgifter/resor eller aktiviteter, t ex träningar, för sina tävlingsryttare som ts dotter kanske vill ta del av. Lagkänsan är vikitgare när man är barn.
Förr kunde man låna in ekipage från klubb som inte har eget lag (åtminstone på högre nivåer). Men numera måste man gå ihop i allianser om man inte får ihop fullt lag på egen hand. Kanske inget större problem på högre nivåer. Men i div 2 eller 3 så kan det kanske vara svårt att hitta klubb som saknar lagmedlemmar och därför är intresserade av gemensamt lag?
TS: Kanske är det lättare att få ihop det "byråkratiska" om din dotter tävlar för en annan klubb som går ihop med voltigeklubben i voltige? Det är ju få klubbar som har voltige. Det alternativet förutsätter förstås att voltigeklubben är med på det och inte har kö till platserna.
Är det fler som kan ha samma önskemål? I så fall skulle man kunna ta upp frågan i voltigeklubben. Kanske skulle den klubben och en annan klubb kunna komma överens om ett samarbete där man förbinder sig att inte konkurrera på samma "banhalva". Dvs man bildar allians i lag i de olika grenarna men hoppklubben börjar inte ordna voltigeträninar och vice versa?
Om jag vore som du skulle jag dessutom ringa till förbundet och fråga (min erfarenhet är att de inte svarar på mail, åtminstone inte Stockholmsdistriktet).