Tävla dressyr med ponny, 18 år?

tommygun94

Trådstartare
Jag är lite fundersam över det här med att tävla i dressyr med ponny.
Jag är 18 år, och ägare till en islandshäst, under 148 cm så alltså en ponny även om isisar kallas för hästar.
Får jag inte tävla honom i dressyr eftersom jag är över 18 och han är ponny storlek?
Jag vet att man får tävla i hoppning i storhästklasser med ponny även om man är över 18, men är det samma för dressyr?
Eller får jag bara tävla storhäst eftersom jag är över 18? :confused: Väldigt tråkigt i så fall, för jag ville så gärna tävla min plutt. Men då får jag kanske inte det bara pga dessa bestämmelser över ålder och mankhöjd.. Trist :/

Han gör sig nämligen inte så bra i tölten men skritt, trav och galopp är hur fina som helst och han rör sig som en dröm. Så jag hade planer på att tävla honom i dressyr på ridskolan i min stad, istället för tölt och pass. Alltså tävla honom i "vanliga" tävlingar, inte i tävlingar speciellt för bara islandshästar.

Sv: Tävla dressyr med ponny, 18 år?

Du får tävla honom i dressyr på vanliga tävlingar.

Det enda du behöver tänka på är att lösa hästlicens och inte ponnylicens åt honom. Sen är det bara att tuta och köra.

Liknande trådar

R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände inte riktigt att det här platsar in i någon "vanlig tråd", och det är väl egentligen ett klart dagboksämne eftersom jag "bara"...
Svar
1
· Visningar
970
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
1 900
Senast: Edla
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 455
Senast: hhere
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 665
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Shop to you drop, del 4
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2024