Tävla dressyr med pessoa??

C

Croupier96

Hej!

Har äntligen börjat våga fundera på att börja tävla lätta klasser i dressyr med mitt lilla sto :D Typ Lätt C till att börja med ;)

Jag har två frågor,
Den första och största fråga är om man får rida med ett 2-delat pessoabett med 2-ringar?
Rider med det och ett vanligt 3-delat. Känner att jag och min häst får en mycket fin kontakt och det blir som en slags harmoni mellan oss :love: Älskar det bettet!

Den andra frågan är,
ska man linda benen på tävlingarna, eller ha utan benskydd alls?
Har inte riktigt förstått det där XD Sry för att jag är lite seg :bow:.

Tacksam för svar! :banana::bump:

Sv: Tävla dressyr med pessoa??

Hejsan!
Inte lätt i början att börja tävla :) Men i dressyr får man bara rida med ett vanligt 2 eller 3 delat bett. Och man kan ha lindor på framridningen men sedan på banan måste man ta av dom :)

Lycka till!:banana:

Nej du får inte tävla på pessoa och du får ha benskydd/lindor på framridningen men inte på tävlingsbanan.

alla svar kan du hitta i TR som finns på www.ridsport.se

pessoa är inte tillåtet att tävla på och är inte heller lämpligt att träna dressyr på.

Du har redan fått svar på dina frågor men så vill jag upplysa dig om att du måste vara medlem i en ridklubb, ha grönt kort och tävlingslicens för att få tävla lokal tävling (det lättaste efter klubbtävling då)

Jag gissar att du inte har grönt kort eftersom den kursen går ut på att lära sig TR och där hittar du svaren på dina frågor :)

Kontakta en ridklubb för att höra om kursdatum.

Lycka till med tävlandet :bump: :laugh:

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 523
Senast: Fiorano
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 630
Senast: super
·
Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
4 513
Senast: Pyrran
·
Hoppning Hej och hå, hur ska detta gå. Som rubriken lyder; den här dressyrryttaren ska börja hopptävla igen! Min B2 (Barcino QRE) har jag/vi...
Svar
4
· Visningar
1 834
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka