Tävla dressyr me easy boots???snabba svar önskas!

J

jezzie-

Jag vet ju att man inte får tävla med vanliga boots, benskydd osv i dressyr. Men ja undrar om det kanske går att få ngn slags dispans för easyecips bootsen, så att jag kan tävla.....Vart vänder jag mig? till svenska ridsportsförbundet, lr till klubben där jag ska tävla?
Ringde till den klubb där jag ska tävla om två veckor, men där sa det att det som INTE står med i TR får man inte tävla med. O det vet jag ju, att så är det. Men jag hittade heller ingenting ang skor över huvud taget i TR. vet ngn om det står något i TR, så det ä jag som ä blind, lr hur är det?
Tacksam för hjälp av er på Buke..... :bump:

Sv: Tävla dressyr me easy boots???snabba svar önskas!

Ring och fråga förbundet direkt. Är det inte tillåtet kan du försöka få dispens eller om det är tillåtet, få ett iintyg. Då kan klubbarna inte neka dig till att starta och så slipper du argumentera varje gång.

Mvh//LG

LillaGeisha skrev:
Ring och fråga förbundet direkt. Är det inte tillåtet kan du försöka få dispens eller om det är tillåtet, få ett iintyg. Då kan klubbarna inte neka dig till att starta och så slipper du argumentera varje gång.

Mvh//LG

Tack för tipset :)

Har du fått något svar från förbundet? Är nyfiken då jag själv använder boots till min unghäst som snart skall ut på dressyrbanorna.

5 år gammal tråd... Inte säkert att du får svar från dessa personer;)

Klarar inte hästen att gå barfota på ridbaneunderlag så skulle jag inte tävla hästen eller så skulle jag sko den. De flesta klarar sig utmärkt barfota på ridbaneunderlag och är den ömfotad där så skulle jag undra varför.

Det är inte tillåtet.

Man får söka dispens.

Liknande trådar

Hoppning Jag har fått för mig att jag ska försöka få ut min ungponny på hopptävling (jag är dressyrryttare) och då är det ju det här med...
Svar
5
· Visningar
5 270
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?
  • Liten fodertunna?