Tävla dräktigt sto?? (Nisch)

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Boomerang
  • Startdatum Startdatum
B

Boomerang

Alla har vi väl hört kärlekshistorien om Nisch och Chill Acon som oväntat fick Alfa Romeo som visade sig va riktigt bra :banana: men jag började kolla på Nisch och blev förvånad...såg att hon fått ett stoföl (Alfa Spider e. Jacket Scott) 2001-11-28 (!!) vilket ju i sig är ovanligt men att hon dessutom gjorde senaste starten så sent som 2001-09-01 är väl ännu värre :eek: trodde inte att man fick tävla med dräktigt sto efter den sjätte månaden (??) men jag kanske är helt ute och cyklar, hursomhelst verkar ju det här skumt...nån som vet? Är ju så himla nyfiken av mej :D vet nån förresten vad som hände med Alfa Romeo?? Inte startat på länge...

...och när jag liks är på G så kan jag ju kolla om nån vet vad som hände med Landers Legend som avtackades för några år sedan och skulle gå till avel, men fortfarande inget föl??

Hon är ju helt hopplös den märren :D, detta fölet var HELLER ingen som visste nåt om :crazy:
Hon hoppar in o ut till hingstarna hejvilt tydligen :rofl: :rofl:

:rofl: :rofl: :rofl: det var inte illa av henne :D måste vara en riktig killtjusare :banana: men jag tycker det låter konstigt att ingen märkt nånting förrän efter nio månader (!).....eller??

...känns som att du kanske vet vad som hänt med alla andra jag undrarde om oxå...nyfikna jag :rofl:

En bekant till mig hade ett tvåårigt kallblod som blivit tjuvbetäckt utan att någon visste. Han märkte bara att hon blev fet och lat sen fölade hon en dag. Vissa ston får ju ingen jättemage, speciellt inte om de tränar. Vet man inte om att det funnits risk för betäckning så tänker man nog inte på det förrän det nästan är dags om ens då. Det finns npg inte i ens tankeregister.

Nisch har jag själv sett och även kört som tv- och treåring, och hon är duktig på att dölja dräktigheter..... Tvååringar kan ju se lite "valpiga" ut i kroppen, och så gjorde även hon, fast av en annan anledning då (hon var ju betäckt som tvååring). Men det hela upptäcktes faktiskt inte så himla sent, det var någon månad kvar i alla fall. Det är ju många märrar som kan se fina ut tills det är ett par tre månader kvar, speciellt första fölet. Misstanken kom ju när hon trots ihärdiga bantningsförsök inte gick ner i vikt utan tvärt om bara blev "fetare".

Även andra fölungen är som sagt en tjuvbetäckning, som jag tror upptäcktes på samma vis, även denna gång några månader innan fölning. Helt klart så måste märren i alla fall bära fölungarna fint och hålla sin egen figur snygg.

Alfa Romeo (var ett riktigt charmtroll som fölunge och mycket lik en annan misstänkt pappa, som alltså inte var pappa) är skadad på samma ställe igen och konvalescensen är även denna gång lika lång. Framtiden är ju förstås oviss.

Vår märr besökte också stallets hingst en sommar och vi märkte inte att hon betedde sig underligt förränfeb/mars någonting. Hon var väldigt fet fast hon börjat träna efter en skada samtidigt som hon var förfärligt vrong och besvärlig. Vi misstänkte då eventuell dräktighet eftersom hästarna varit lösa vid ett par tillfällen under sommaren. Och mycket riktigt visade ett blodprov att hon var dräktig :o . nu efteråt kan man ju räkna ut ungefär vid vilken tidpunkt det hände och det är bara se på den gamla utslitne snabblopparens resultat vid samma tidpunkt så föstår man att den tömningen gjorde susen :D . Det var ett utav hans bästa lopp på mycket, mycket länge. Han kvastade med svansen i 2000 meter och hade inte varit så löpsugen på länge :rofl: .
mvh jesse

Jag vet inte vad jag ska svara :D . har bara en känsla av att märren kanske inte är så hopplös och att det kanske ändå finns någon som hade en aning om något :crazy: :crazy: :crazy: :crazy: :angel: :angel: :angel: .
mvh jesse

Säg inte så där :o
Vi var faktist på väg till seminstation med en förra våren.
Men vi kom aldrig iväg eftersom hon fölade tre veckor senare.

Också en sådan som letar rätt på egna kavaljerer.

AM

Tror knappast att det varit någon med i spelet, eftersom hon tävlat under tiden, och den sista "fadern" skulle iallafall inte JAG valt :rofl: :rofl: en 6 åring me 25 i rekord :crazy:
dom gav väl upp sen då hon fick e starchip förra året och den lär hon väl inte ha snokat upp själv :rofl: :rofl:

Okey, tyckte bara att det lätt "hopplöst" :D och man har ju hört mer än en berättelse där märrn har blivit "tjuvbetäckt" av grannens hingst fast man från annat håll hört att någon öppnade grinden in till hingsten osv :angel: .Fast i detta fall-6 åring med 25 rekord så var nog märren hopplös :rofl: .
mvh jesse

Hopplös vet jag inte, möjligen hoppvillig eller lösaktig :D För på något sätt måste hon ju ha tagit sig mellan hagarna utan att någon märkte det... ;)

Liknande trådar

Avel Snälla kära bukare med avelsvana, det vore verkligen supersnällt om ni kunde svara på mina frågor för nu är jag en ruskigt orolig...
Svar
14
· Visningar
2 320
Senast: elfi
·
Avel Nån som gör/gjort det? Vet att man får starta stona t.o.m månad 4 men är det inte rätt stor risk att de kastar? Risk för smittor...
Svar
8
· Visningar
1 242

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V
  • Kattraser bomba mig med info

Hästrelaterat

Omröstningar