tävla b-ponny?!

Ferrari

Trådstartare
JAg är en 14 årig tjej som sköter en underbar b-ponny... jag vill tävla med henne men är osäker om man får tävla en b-ponny när man är över 14 år??!! Detta gäller endast clear round...går det? Jag skulle nämligen vilja tävla min lilla hoppetossa men ... :confused:
Tacksam för alla svar...
:bump: Kramar Sofie & Nadine

du får väl tävla henne som c-ponny om ni ser bra ut tillsammans storleksmässigt... :crazy: :confused: :D

gäller de clear round på klubbtävling så går de bra. annars är åldersgränsen : 13år för hoppning, 14 år för dressyr och FT.

får man verkligen tävla B-ponny som kat.C???
För jag ringde till förbundet för ett par år sen och frågade när jag var i den situationen att jag var för gammal för min B-ponny, och de sa att det inte gick. Däremot fick jag dispens av tävlingskommittén på klubben och fick iaf vara med på klubbtävlingarna.
Men jag började tävla dressyr då istället, och nu är jag fast...=)
:love:

Tack för svaren! Vi två är som helan och halvan så det ska nog gå bra..... jag e ba 158 cm lång.....
Jag får väla kolla runt på olika ridklubbar..... :D

Kolla med din klubb/andra närliggande klubbar om man får tävla ponny som man är för gammal för på deras klubbtävlingar
Det är ju enda möjligheten :crazy:

Är du 158? Hur stor är din b-ponny? Min b-ponny är ca 125 cm och själv är jag 155. Jag känner mej lång på henne...

men allt beror ju inte på hur hög hästen är över manken. vissa har ju hög manke och låg rygg och tvärtom. sen beror de ju också på hur hästen är byggd en kraftig häst kan ju oftast bära mer än en smäcker och smal häst.

Liknande trådar

Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
716
Senast: Fiorano
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
796
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Hej! Mitt namn är Astrid Tillback. Jag är en tretton, snart 14-årig hästtjej. Jag har stora ambitioner och vill inget hellre än att...
2
Svar
23
· Visningar
3 148
Senast: Astrid1
·
Gnägg Hej! Jag är en tjej på 15 år och fyller 16 till hösten, och jag är 167 cm lång. Jag vill gärna komma ut & börja tävla i hoppning då det...
Svar
14
· Visningar
2 517
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama