Tårtbotten i långpannan

Mirre

Trådstartare
Sonen fyller på fredag, jag ska tårta och vi blir 17 pers. Minst.
Oooorkar inte göra två, så tänkte att en botten i långpannan borde bli stor nog.
Men vill kunna dela så jag får alla fall två lager och lägga fyllning på.

Någon som har ett bra recept?
Kör alltid med lika delar, funkar det i långpanna också?
Hur mycket grädde kan det gå åt?

Sv: Tårtbotten i långpannan

Jag brukar göra en tårta med en tunn tårtbotten av "vanlig stil" med ett lager marängsmet på. Den gör jag alltid i långpanna. Den vanliga tårtbottensmeten är tjockare än vanlig smet, och det är nog mest det man får tänka på.

För mig brukar det gå åt ca 5 dl grädde, men då har jag bara grädde mellan bottnarna och ingen på toppen. Ska man ha grädde på/runt också krävs det väl drygt det dubbla om man tar lika mycket grädde som jag :).

Sv: Tårtbotten i långpannan

Tack för svar :)
Hittade ett recept på botten som verkar funka bra, gör tre satser så slipper jag del kakan. Smidigt :D Dock tyckte jag först att den första bottnen bara blev platt, så gjorde andra i en annan mindre form. Men den blev ju faktiskt bra, aja det löser sig :p
Hoppas bara den räcker till alla, men det borde den.

Nu ska jag bara hitta på en god fyllning. :)

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
6 173
Senast: zassoo
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 288
Senast: Gabby_Ossi
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 945
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
36 965
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar