Tårta, förslag på fyllning

Xazo

Trådstartare
Jag har följande fundering på en tårta och behöver en ide till:

Rulltårtebotten
Vaniljkräm och blåbär
Rulltårta
?
Rulltårta
Grädde och godis som dekoration

Min dotter fyller år i helgen...

Sv: Tårta, förslag på fyllning

Jag har följande fundering på en tårta och behöver en ide till:

Rulltårtebotten
Vaniljkräm och blåbär
Rulltårta
?
Rulltårta
Grädde och godis som dekoration

Min dotter fyller år i helgen...

Chockladpudding

Drottningsylt! Eller visst heter den så? Hallon och blåbär och kanske något mer är det i den jag tänker på.

Jag tycker det är absolut godast med krossad ananas som fyllning och då gärna att den är gjord en bra stund innan det är dags att äta, så den hinner gona till sog och bli riktigt saftig :d

Jag har gjort 3 bottnar idag, fyllning blir som din med hallonsylt. Blåbär och hallon är ju underbart gott :d

Håller med Mirre, chokladpudding (eller mousse från scratch om man vill knåpa lite mer) är otroligt gott, och enkelt.

Håller inte jag me dom *blä* det blir för mkt med chockladpudding i tårta.

Liknande trådar

Fritid Dottern fyller snart år. Hon har de senaste åren knappt viljat fira eller uppmärksamma sin födelsedag alls, men sa i dag att hon nog...
Svar
17
· Visningar
980
Senast: Luff
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
14 177
Senast: Snurrfian
·
Övr. Barn Dottern fyller snart år och pekade ut en tårta hon ville ha. Den innehåller dock både grädde och sylt vilket hon avskyr. Så jag vet hur...
2
Svar
27
· Visningar
4 410
Senast: Badger
·
Tjatter Nu behöver jag lite inspiration från alla kreativa bukefalister! Min sambo fyller år om ca två veckor och jag skulle vilja ha idéer på...
Svar
12
· Visningar
1 293
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Rasvals-tråd
  • Valp 2025