Tårkanalen

Sv: Tårkanalen

Jag såg det en gång för flera år sedan och minns inte exakt hur det gick till men det var en tunn slang och spruta med koksalt el liknande. Ganska odramatiskt i alla fall.

Jag har också undrat för min häst ska kanske får genomgå detta på måndag, då kommer iaf veterinären ut till oss i stallet.

har din häst också varit "rinnir" i ögat då eller och fått ögonsalva för det (3grr/dag i 10 dagar fick min häst) ganska jobbig eftersom jag jobbar på dagarna o dessutom varit i fjällen fick leja halva stallet...
Tycker inte att det har blivit bättre men ska vänta tills efter helgen!
Kan inte du berätta hur veterinären gjorde sedan? Kram

Det började med en förkylning på min häst och sedan har inte ena ögat slutat rinna. Dessutom har hon fått 2 bulor mellan ögonen som jag gissar är typ inflammerade tårkanaler, det är därför vet ska titta på det. Kan vara så att jag bara får salva vet inte förens på måndag. Men jag kan höra av mig när vet varit ute hos mig!

Det är inget avancerat så jag tror inte du behöver åka till klinik. Min förra häst hade med rinniga och svullna ögon så vi testade att skölja tårkanalerna för att se om det hjälpte. Det var en av djursjukvårdarna som gjorde det.

Igår var vet ute. Det behövdes inte rensas på min häst då det rinner väldigt lite från ögat, fick bara salva.

Om det hade behövts så ger vet. lugnande och kör upp ett rör i näsan tror jag och sprutar rent. Inget konstigt eller speciellt avancerat.

inget avancerat, gjort det 2 ggr på kort tid på min häst nu vars öga rinner efter en operation. har gått på salva i 3 veckor men det har inte gett sig helt, dock förbättrat. ska väl in en 3,e gång och kolla tårkanalen. Går fort och hästarna brukar acceptera det.

Liknande trådar

Hästvård Det går ju åt en del pälsglans så jag tittar om det går att göra eget för att minska utgifterna. Är det någon som gör/har gjort som har...
Svar
2
· Visningar
398
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 789
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 399
Hästvård Ni som har haft häst som har haft bockhov som små men som rättades till i god tid. Är detta något som påverkat era hästar i vuxen ålder?
Svar
2
· Visningar
292
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama