Tåriktad sko och hov?

M

Mayara

... Ja det är så min häst ska skos. Någon som har erfarenheter av detta? Hur fungerar det? Krävs det mycket av hovslagaren, t.ex. värmning av skon för att smida etc. Har någon en bild? Tacksam för svar! Mayara

Sv: Tåriktad sko och hov?

http://go.to/hovslageri/

Under hovslageri/sjukbeslag ligger där bild.
Tittar du på skon så förstår du hur man tåriktar hoven.
Tåskor varmsmides, men finns även att köpa.

Fördelen med tåriktning är att du får en snabb överrullning vilket
anses som sjukbeslag vid böjsene, gaffelbands, kotsenbenskador
hovleds, kotledsskador och framknä inflammationer.

Sv: Tåriktad sko och hov?

Min hovslagare bankar till skon i stallet. Han jämför med hur den andra skon är sliten och riktar efter den. På så sätt riktar vi ju efter hur Mirage går. Har inte varit några problem alls för hovis (vad jag vet) så om de vet vad de ska göra borde det inte vara några problem.

Liknande trådar

Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 017
Hästvård Jättedåliga bilder för han ville inte stå still. En bekant har lite plötsligt fått hand om en häst som inte har så fina hovar...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 165
Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
753
Senast: Ajda
·
Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
544
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka