Användare86
Trådstartare
Ny användare som läst en del men aldrig skrivit.
Jag har stött på ett problem som jag inte haft tidigare.
Har en ponny som vi köpte i höstas, då barfota och väldigt ömhovad. Då han var överviktig och otränad satt vi igån med skritträning och hovboots. Sedan kom vintern och perfekt underlag att rida barfota.
Nu är det bara is och ponnyn har trampat av sig 4 framskor på 3 ridturer och igår for barfotabootsen av 5 ggr innan vi gav upp.
Han är precis genomgången u.a av vetrinär och börjar bli fint musklad.
Det han gör att att trampa av sig skorna med den andra framhoven.
Och när man stannar kan han gärna stå med den ena framhoven på den andra. Han har ingen avvikande exteriör men är av grövre snitt dock ej framtung.
Har väldigt runda hovar.
Någon som haft samma problem med att de trampar av sig framskorna med hjälp av den andra framhoven?
Hur löste ni det?
Har provat med boots och kontring men inte hjälpt.
Jag har stött på ett problem som jag inte haft tidigare.
Har en ponny som vi köpte i höstas, då barfota och väldigt ömhovad. Då han var överviktig och otränad satt vi igån med skritträning och hovboots. Sedan kom vintern och perfekt underlag att rida barfota.
Nu är det bara is och ponnyn har trampat av sig 4 framskor på 3 ridturer och igår for barfotabootsen av 5 ggr innan vi gav upp.
Han är precis genomgången u.a av vetrinär och börjar bli fint musklad.
Det han gör att att trampa av sig skorna med den andra framhoven.
Och när man stannar kan han gärna stå med den ena framhoven på den andra. Han har ingen avvikande exteriör men är av grövre snitt dock ej framtung.
Har väldigt runda hovar.
Någon som haft samma problem med att de trampar av sig framskorna med hjälp av den andra framhoven?
Hur löste ni det?
Har provat med boots och kontring men inte hjälpt.