Tappsko och/eller hovvårdskurser

L

Lilla_My

Var finns det sådana?

Jag skulle gärna vilja lära lite mer om hovvård samt lära att slå i tappskor. Har hört att det finns kurser i detta. Finns det någon som kan tipsa om var man kan hitta sådana kurser?

Sv: Tappsko och/eller hovvårdskurser

Vet att hovslagarskolan i Skara har såna kurser. Men det kanske inte alls är i närheten där du bor, det finns säkert fler hovslagarskolor som har det.

Jag har gått tappsko-kurs hos min hovslagare :)
Vi sa till honom att vi ville ha en, sedan drog vi ihop lite folk o sen startade vi en.

Vi gjorde precis samma sak på ridskolan jag jobbade på.
Himla populärt, och det blev att vi fick sätta in 2 extra lektioner.

Liknande trådar

Träning Jag skulle vilja lära mig mer om att arbeta min häst från marken med tömkörning. Frågan är, hur mycket av detta kan man lära sig via...
Svar
15
· Visningar
1 417
Senast: EZMK
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 610
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 245
Senast: Äpplet.
·
Utrustning Jag har den dåliga förmånen att ha en häst som kliver av sig skorna hela tiden och får ställa in så många träningar att vi aldrig kommer...
Svar
11
· Visningar
630
Senast: Ninnurur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama