I förrgår när jag red på ridskolan fick jag en sån "hopplös" känsla. Jag har haft den flera veckor nu. Det känns inte roligt att rida där mera...Det är inget fel på stället o ridläraren är bra men det känns så meningslöst på ngt vis att rida runt på ngn häst man inte får ngn speciell relation till.När man haft hästen 6 v ska man byta igen. Man hinner inte bygga upp o utveckla ngt, man får inte välja häst... Ridläraren märker att jag är låg efter lektionerna, men jag vet inte riktigt vad jag ska svara när hon frågar. Man kan ju inte säga" Det känns så meningslöst att rida runt, runt här på en häst det kanske inte ens klickar med"...Det känns så meningslöst att jag inte ens orkar anstränga mig, skiter i om volterna blir 4- kantiga ung.Längtan att bara rida en o samma häst, utvecklas tillsammans med den blir allt starkare. Börjar även känna att detdär runt, runt o dressyra i ridhuset börjar stå mig upp i halsen.Har ridit många år på ridskola nu. Skulle vilja lära mig mer om NH, trail o sånt "alternativt". Så peppa mig nu att orka rida kvar resten av terminen! ( Har betalat in dyra pengar, fås ej igen ) Ni som slutat på ridskola- varför? Vad gjorde ni istället? Fördelar med att rida kvar? Jag har även en jättefin medis- häst, en riktig kamrat, men det är lite oklarheter med honom ( säljas? Ägaren behöver ev inte medis mer? ) så jag har behållt min ridplats på ridskolan pga detta eg. Fy jag vet varken ut eller in.Och inlägget blev galet långt! Förlåt.