Tappat lusten på jobbet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förut hade jag ett driv. Jag tyckte allt var jätteroligt och spännande. Nu har jag tappat det helt. Det började för några veckor sedan. Funderade på om det hade med dotterns sjukdom att göra, att det bara är för mycket just nu. Att leda andra och ansvara för det, samtidigt som jag ska vara stark, fast jag inte är det utan bara vill byta med dottern så hon blir frisk. Minsta sak som går emot, och det har det gjort jävligt många månader nu, är skitjobbig på arbetet. Personalbrist, kan jobba hur länge som helst utan att det någonsin tar slut. Andra vill att vi ska göra än det ena och än det andra. Men det finns ingen personal att delegera mer till och anställa fler får jag inte. Uppgifter från chefen kommer två dagar innan det ska lämnas vidare. Ingen framförhållning alls. Saker som beslutats gäller kanske inte längre men ingen kan säga vad som gäller. En personalomsättning som varit otroligt hög, så nya måste läras upp. Bra, för då slipper jag ha tre tjänster samtidigt men ändå jobbigt för det är bara jag som kan lära upp dem. Varför står jag ut med den arbetsbördan? Livet är väll inte detta? Jag känner att jag ska bli som min förra chef, han sket i allt och det kanske var rätt ändå, vad vet jag. Nej, så kan jag inte göra, för det är inte jag, men byta jobb kan jag. För det verkar vara dags för det, går det inte tala med arbetsgivaren så får jag göra något åt min situation på något annat vis. Livegen är man trotsallt inte ännu i detta landet. Så nu när jag nu skrivit av mig så lovar jag mig själv: SÖK NYTT JOBB!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
15 024
Senast: Sasse
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Eller så har senaste dagarna känts i alla fall. Jag verkar ha tre känslolägen just nu; hysteriskt skratt, gråt eller apati. Stress...
Svar
11
· Visningar
1 382
Senast: Sasse
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 129
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 151

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka