Tappat bilnyckeln i brunn

miumiu

Trådstartare
Ok såhär va. Bilen stod parkerad på vår gata hemma, bilnyckeln trillade ur handen och ”gled” ner till brunnen, vippade på gallret någon sekund innan den trillade ner med ett stort ”plopp!”

Brunnslocket sitter fast. Har hört av mig till dom som ansvarar för brunnarna, samt försäkringsbolag. Har bilen helförsäkrad, kan det täcka en sån här incident? Hemförsäkring?
 
Åh fy, det är min värsta skräck när jag är parkerad nära en brunn! Eller om jag går över en med nyckel eller telefon i handen..

Har ingen aning om hur man gör, men jag hoppas det löser sig för dig.
 
Hemförsäkringens drulle-del tror jag säkert kan träda in, även om den skulle kunna ha begränsningar just ifråga om motorfordon (som ju har egna försäkringar).
Jag skulle nog ha försökt fiska upp nyckeln själv ändå, kanske med magnet. Brunnslock kan sitta hårt men väldigt sällan så fast att de inte går att få loss med en kofot eller spett.
 
Hemförsäkringens drulle-del tror jag säkert kan träda in, även om den skulle kunna ha begränsningar just ifråga om motorfordon (som ju har egna försäkringar).
Jag skulle nog ha försökt fiska upp nyckeln själv ändå, kanske med magnet. Brunnslock kan sitta hårt men väldigt sällan så fast att de inte går att få loss med en kofot eller spett.
Nyckeln är inte magnetisk tyvärr, redan testat med extranyckeln 😕
 
Min mardröm också 😬

Såg nu att den inte var magnetisk. Är det bara bilnyckel som sitter på knippan eller finns det fler som kan vara magnetiska?
 
Åh fy, det är min värsta skräck när jag är parkerad nära en brunn! Eller om jag går över en med nyckel eller telefon i handen..

Har ingen aning om hur man gör, men jag hoppas det löser sig för dig.
Samma här. Glöm inte att hålla i nyckeln/annat när du tankar bilen, för där brukar det också vara en sådan slags brunn. Jag håller noga koll var brunnen är....
 
Min mardröm också 😬

Såg nu att den inte var magnetisk. Är det bara bilnyckel som sitter på knippan eller finns det fler som kan vara magnetiska?
Nä det är bara bilnyckeln 😬 Gissar också att den kommer rosta/ärja sönder om den ligger där nån längre stund
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 169
Hästmänniskan I ofantligt stort behov av råd/tips/erfarenheter/pepp/osv. Jag har nyligen börjat jobba som hästskötare (har varit här knappt tre...
Svar
8
· Visningar
1 923
Senast: Scarry
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp