Tappar stigbygeln!!!

S

SusSpenderBelt

Hej , jämt när jag hoppar har jag otur med att jämt tappa en utav stigbyglarna ,om jag hoppar ett hinder i höger varv tappar jag vänster stigbygeln och om jag hoppar ett hinder i vänster varv tappar jag höger stigbygel!!:eek: Vet inte varför och jag försöker att ha den kvar men nu ger jag snart upp ! någon som kan hjälpa mej snälla ! :confused:

Sv: Tappar stigbygeln!!!

Det är svårt att hjälpa så här utan att se dig rida men det låter som att du kniper med knäna över hindret för att hålla balansen. Försök lägg vikten i stigbyglarna istället. Tränar du för någon tränare?

Det gjorde jag oxå alltid förr.
Till sjag kom på att jag skulle korta lädrena ett hål till. Så när det känns som om knäna är i hakan så kortar jag ett extra, efter det så har jag aldrig tappat dem

Så tänkte jag oxå.Testa att korta lädrena lite.:):):bump::idea:

Du kanske ska trampa ner hälen mer över hindret ? :) Om du trampar ner ordentligt och lägger vikten i stigbyglarna som någon nämnde kommer det nog gå mycket lättare :D

Låter som att du inte har balansen i stigbyglarna, utan kniper med käna istället, trampa ner i stigbyglarna över hindret, och eftersom att du tappar ytterstigbygeln så tror jag att du lägger mer vikt i innerstigbygeln.... Men kan ju inte säga allt förmycket eftersom att jag inte sett dig rida...

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 128
Senast: Bison
·
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 418
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 790
Senast: mamman
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 555
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar