Tappar baken.

G

GoldenHeart

jag har ett 5årigt sto som jag nu börjat rida på "allvar" efter sommaren. ( hon har inte stått hela sommaren utan bara tatt det ngt lugnare ) Men nu när man kräver ngt av henne att hon ska trampa under sig tappar hon lätt bakdelen (speciellt i galoppen) Kan det bara bero på att hon inte orkar nu efter sommarn ?

Hon är även ngt gallig i bakbenen , men veterinär säger att det ska va så - Hon hade lymfangit för ett tag sen som är behandlat och borttaget , men som alla som har haft lymfangit vet tar det ett tag för svullnaden att ge sig helt går gärna lite upp och ner. -

Ska träna för tränare idag och se vad han säger , men lite fler tips skadar inte :)

Sv: Tappar baken.

Svårt att ge konkreta råd... Jag tror det handlar om att hon inte har den muskelstyrkan än helt enkelt.
Jobba på, - klättra ute i skogen är effektivt! Ta hjälp av en duktig tränare som du gör nu.
Lycka till!

Sv: Tappar baken.

jag vill inte göra dig orolig...men min häst fick ungefär samma sak i 5-6år åldern. han tappade baken lite då och då, det "klickade" lite i bakbenen, och har en galla på höger bak has. han har diagnosen spatt. ja det behöver ju inte vara så att din häst har det...men ja...hmm..nu blev det fel igen...åh

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 193
Träning Hej! Har ett 5årigt hbl sto som jag behöver lite hjälp och tips till. Hon har varit utlånad men fick komma hem lite snabbt i somras pga...
Svar
7
· Visningar
1 302
Senast: Piek
·
Hästvård Skulle behöva lite tips ang min 13 åriga ponny. Denna lilla häst har varit på kliniken otaliga gånger men känns som grundproblemet...
2
Svar
20
· Visningar
3 890
Senast: Dopy
·
Hästvård Hej. Får snart panik över min häst, vet inte vad jag ska göra med henne. Hon fick mugg/rasp i sommras, inifrån då det var torrt och...
Svar
19
· Visningar
4 152
Senast: Hedwig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama