Tappad sko övningar?

Beror väl lite på hur ömfotad han är, så länge det inte bara är grusvägar runt omkring så är det ju till exempel trevligt med skogspromenader :)

Beror ju på om din häst är öm eller inte. Är den inte öm kan du väl lina eller tömköra den lite lätt på tex ridbanan. Eller släppa läs den på ridbanan och träna tex inkallning. Kanske miljöträna den med vattenmatta osv om det behövs. Eller bara låta den vila, bli ordentligt ryktad/masserad till hovslagaren kan slå på tappskon igen.
Är så glad jag kan slå på mina egna tappskor så man slipper sånt här 😄

Det beror ju på rätt mycket. Är han ömfotad, vad har du för underlag osv. Jag hade nog inte gjort mer än jobbat hästen på mjukt underlag (ridhus) för hand.

Liknande trådar

Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
467
Senast: Grazing
·
Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
2 700
Senast: Askur2017
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 638
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
719
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama