Tappa mjölktänder

Vica

Trådstartare
Ja, när är det egentligen de tappar sina mjölktänder? Ronny luktar skunk i munnen men jag har en känsla av att han är för gammal för att "ömsa tänder". Han är född i maj eller juni -06..

Nån som vet? :bow:

Sv: Tappa mjölktänder

Jag kan inte säga när de tappar tänder. Men han borde ju ha gjort det nu.
Kan det inte vara tandsten som gör att det luktar. Eller något som har fastnat.
Ta dig en titt i kattens mun så att det inte är något sår eller så.
Lycka till.....

Tack.. Har kollat men kan inte se något som sitter fast eller sår.. Tandsten däremot.. Det kan det ju kanske vara. Tack för hjälpen!

Kanske har nån av mjölktänderna inte lossnat ordentligt. Eller nåt skräp som sitter fast. Dålig lukt kan också komma från magen eller svalget, men tänderna är vanligare. Han är lite ung för att ha en massa tandsten, men det kan förstås vara det ändå. Jag tycker att du ska låta en veterinär titta på hans mun.

Mjölktänder åker vid 5-6 månaders ålder så det är han nog lite för gammal för.

Kolla tandköttet och tänderna. Har hand tandsten? Är tandköttet rött och irriterat? Om ja, ta katten till veterinären för en omgång. ;)

hästen tappar sina mjölktänder när den är ca. 3 år gammal.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
813
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 557
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Min katt är junior och håller på och få nya tänder, men usch vad det luktar illa ur mun kan det vara för tänderna eller foder? Nån som...
Svar
3
· Visningar
1 407
Senast: Sol
·
Katthälsa (Med hänvisning till min tidigare tråd om torrfoder till mager katt, ”N”, detta är min andra katt :meh:) ”P”: kasterad katthona, Devon...
Svar
7
· Visningar
1 092
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Tråden för spår
  • Uppdateringstråd 30