Tappa hull vid pälsfällning?

Coop

Trådstartare
Massören var här idag och sa att min ena häst var mager. Jag ver inte med ute utan min make var det. Det trodde jag inte sa jag till maken. Hon har lite svårt med tuggande därför får hon uppblött lusern och jag tycker att hon blivit fin. Nu har jag inte tittar så mycket på henne på ca en vecka. Maken har kört henne och hon har stått några dagar.
Så jag gick ut sedan för att titta och till min förskräckelse så ser jag att hon är hon mycket tunn äver revbenen :(

Känner mig som en hemskt dålig människa. Massören sa att vi skulle börja med kornkross, vilket vi har gett tidigare, men slutade under sommaren eftersom hon blev lite för rund om magen.

Nu funderar jag på om det även kan ha något med pälsfällningen att göra. Jag har inte börjat att ge B-vitamin vilket jag så klart skulle ha gjort. Allt har gått så fort tycker jag men det är ju lätt att bli hemmablind också vilket är ett mycket dåligt försvar men så är det nog tyvärr.

Vad har ni för erfarenhet av detta???

Tacksam för alla svar.

Kram

Sv: Tappa hull vid pälsfällning?

Utslitna tänder
Har varit hos vet och kollat tänderna och de börjar att bli lite utslitna så hon har lite svårt kanske att tillgodogöra sig fodret ordentligt därav utfodring med lusern. Hon har sett fin ut efter utfodring med lusern men har tappat vikt på drygt en vecka.

Mask kollat,är 0.

Sv: Tappa hull vid pälsfällning?

Då förstår jag hoppas det inte blir värre:crazy: B-vitamin kan ju aldrig vara fel att börja med...håller med dig om att det är otäckt när de magrar så fort:(

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Har läst spaltmeter här på forumet och sett att det finns mycket kunniga människor och bra tips! Känner mig ändå vilsen i denna...
Svar
9
· Visningar
2 705
Senast: axel
·
Hästmänniskan Jag vet inte riktigt hur jag ska ta mig an problemet eller OM det ens finns någonting att göra i efterhand. Jag köpte en 2,5åring som...
Svar
8
· Visningar
2 500
Senast: Zephira
·
Foder & Strö Vår trotjänare blir 30 till nyår. I år är första året hon faller ur fort på vintern och jag gör vad jag kan för att hålla henne i...
2
Svar
28
· Visningar
4 927
Senast: Alexandra_W
·
M
Hästvård jag hare n 3 åring som i ca en veckas tid inte ätit ordentligt, det började med att hon inte åt upp sin mat vid fodring, just då...
2
Svar
24
· Visningar
3 737
Senast: Ylva86
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024