Tapaderos tillåtet?

J

Jayzon

Undrar om det är tillåtet att tävla med tapaderos stigbyglar?
Finns det krav på att ryttaren måste ha westernboots?
från vilken nivå?

Sv: Tapaderos tillåtet?

Yes, Tapaderos är tillåtna i alla klasser utom working cowhorse. Western boots ät obligatoriska.

Jag klarade mig bra t o m SM förra året utan boots, vilket kanske kan förklaras av att mina skor är rejäla MH-kängor och dessutom numera mörkbruna/svarta pga av alla insmörjningar (dock står det i regelboken att man bära boots för en korrekt klädsel =/).

Vill så gärna ha ett par boots, tycker det är på tiden att jag skaffar ett par nu efter 7 år....men det är ganska svårt när den enda western-affären man har nära till har haft slut på dem de senaste fem månaderna lr så...får väl bli nån shoppingtur i USA i sommar dårå...men iaf, har du skor som liknar boots verkar det absolut gå bra, jag menar, tävlar du dessutom i chaps så syns ju bara tån ;)

Kan du inte beställa boots? Där jag kommer ifrån kan man knappt köpa kläder:smirk:

Jag har beställt mina o de är underbara. Kan pm:a om du vill veta var.

sasucatu skrev:
Kan du inte beställa boots? Där jag kommer ifrån kan man knappt köpa kläder:smirk:

Jag har beställt mina o de är underbara. Kan pm:a om du vill veta var.

Jaa, gör det =). Men hur gick det med passformen, storleken och så?

Hmm, okej vad bra då min sadel har sådana...=)

Är hööks western boots godkända för tävling tro?
Provade ett par sådana och de var väldigt sköna.... och sedan inte så fasligt dyra, runt 700 kr tror jag.

Liknande trådar

Western Går det ens? Finns ju ridskolor här men ingen westernridskola. Finns en klubb (som jag känner till alla fall) i hela länet som tar ut...
Svar
9
· Visningar
496
Senast: Mirre
·
Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
259
Senast: Roheryn
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 326
Senast: Lady_S
·
Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
1 057
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar