Sv: Tant och gubbe traden part 6
Go Afton alla vänner. Jag har hunnit skumma igenom här varje kväll så jag har lite koll på vad ni gör
Idag var jag ute o tog en promenad med min läskiga 1½ åring och dottern red barbacka på 25 åringen.
Först provade vi lite longering på ängen och med en människa som är ur-usel på att longera och en unghäst som aldrig har blivit longerad så.... ja hon sprang ju lite runt och skötte sig ändå fint.
Sen tog vi en promenad i byn, vände vid skolan och gick på trottoaren tillbaka. Då blev hon lite stissig och började gå på mig. Jag stannade upp för att visa att så gör man inte. Då går hon rakt
på mig, trampar mig på foten och fortsätter rakt över mig så jag faller rakt ner på trottoaren. Unghästen blir skiträdd och hoppar över mig, trampar mig på armen = jag tappar grimskaftet och där galopperade hon iväg.
Ropar lite förtvivlat och hon springer rakt ut mot länsvägen. Dottern travar efter med sin ponny och genar upp på en åker och som tur är så svänger den läskiga lilla unghästen in på åkern och springer runt där som en galenpanna istället för att fortsätta rakt fram mot stora vägen.
. Dottern rider runt lite på ängen mot ungstoet som till slut lugnar ner sig och stannar hos gamle farbror så jag får tag på henne. Stressad till max eftersom grimskaftet slängde runt benen på henne när hon sprang runt. Tur att jag satte det i grimman som jag hade ovanpå tränset
o inte i någon av bettringarna.
Sicken pärs, fy sjutton va läskigt. Dottern trodde jag hade blivit sparkad i huvudet när jag låg på trottoaren, men hon trampade mig bara på armen. Och som tur var så hade jag hjälmen på huvudet!!!
Det har jag slarvat lite med ibland, även om den oftast är på när vi är ute o går med ungstoet.
Så nu finns det en billig 1½ årig connemara i stallet kan jag meddela
, morr!
Nä, nu ska jag lägga mig o läsa min "bra-iga" bok en stund innan John Blund kommer, Go natt kram till alla!