Tänkte presentera mig lite!

Mysaan

Trådstartare
Så ni vet vem nykomligen med alla korkade frågor är. :)

Jag är en alldeles vanlig 33 årig 3 barns mamma som just nu har två underbaravarmblod ståendes i stallet. Dessa ska bli ridhästar iofs.

Hade lite kontakt med travet i slutet av 80-talet och har sedan kommit i kontakt emd varmblodstravarna igen nu för 1 år sedan. Då iofs som ridhäst.

Nu har jag en liten dröm att kanske kunna bli amatörtravtränare. Men ännu så länge fiskar jag mest info så får man se.

Så om ni tycker jag ställer massa korkade frågor så får ni stå ut eller ge fan i att svara.

Min första fråga är om jag kanske helt enkelt är för gammal och borde lägga detta på hyllan innan jag ens försökt.

Sv: Tänkte presentera mig lite!

Mysaan skrev:
Min första fråga är om jag kanske helt enkelt är för gammal och borde lägga detta på hyllan innan jag ens försökt.

I ridvärlden blir du kallad "tant" när du passerat 25, men i travet är du en flicksnärta med dina 33 :rofl:

Det är klart att du ska satsa på att ta amatörlicens :idea:

// Suzanne 40-årig 2-barnsmor (gammal ridtant men ung travtränare)

Tack för svar!

Kul att få vara flicksnärta. :) Inte ofta man får det i min ålder.

Är det svårt att ta licens? Vad krävs för att få den? Oj tycker detta ä'r jättespännande och vill veta så mycket som möjligt innan jag gör slag i sak.

Tränarlicensen är inte svår att ta, teoriträffarna tar upp allt som kommer på provet och studiematerial ingår. Provet var inte speciellt svårt när jag gick kursen åtminstone. Men det läggs så klart en stor vikt vid tränaransvar.

Sen får ni vid et tillfälle sela på och köra något/några varv på banan.
Det behöver du så klart en kör/banvan häst. Är man inte så van vid banan är det bra om man känner sig säker med hästen.

(Jag körde upp med min heltokiga treåring 1992 tror jag :o, men då hade jag härjat omkring bakom ponnyer i 15 år. )

Hej och välkommen.:bow: du kommer bli väl omhändertagen här på trav :smirk:

Liknande trådar

E
Trav * oj det blev visst nästen en roman, förlåt * Vår familj har sedan jag var liten pysslat med uppfödning och tävling av travhästar i...
2
Svar
20
· Visningar
1 803
Senast: Trygg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka