Tänk att du har personen framför dig du uttalar dig om!

L

Lena S

Har inte varit inne och skrivit i detta forumet tidigare men varit inne och läst i trådarna många gånger.
Vad jag undrar över nu är, hur i all världen alla dessa "experter" kan uttala sig så tvärsäkert i olika sammanhang. Måste säga att jag blir både lessen och arg när den ena efter den andar dömer ut andra, kastat skit på inlägg, attityden är SÅ tråkig i flertal trådar. Är oftare inne på fjordforumet, där är attityden varmare, man vill hjälpa varandra och stötta , ge tips som leder till att man kan hitta bra lösningar på problem. ÄR övertygad om att de allra flesta vill sina hästar väl. Sen att det finns olika sätt att se på saker gör väl att det är intressant att diskutera! man måste inte tycka lika.
För mig var droppen när jag hittade en av mina bästa kompisars häst "uthängd" där man så tvärsäkert uttalar sig att man bör koppla in djurskydd och anmälningar. Vad vet ni för att grunda dessa påstående?

Många trådskapare har en fråga? är oroliga över något och vill ha STÖD. inte bli inte bli uthängd som idiot?
Hoppas att alla som skriver, först kunde läsa igenom "reglerna" . Tycker nästan att moderatorn skall gå in och styra upp mer ibland.
Ser fram mot ett normalt samtals forum. som man för i ett samtal med någon men har framför sig.

Sv: Tänk att du har personen framför dig du uttalar dig om!

Man lär sig vad man ska fråga och vad man inte ska svara på i detta forum.
Tyvärr är vissa lite klumpiga med hur man skriver och hur man svarar.
Sen är hästmänniskor så i övrigt, man vet bäst och har mer erfarenhet.

Man vet vilka man ska lyssna på när dem svarar och vilka man ska undvika.
Är man inne här mkt och läser vet man vilka som tror sig veta och vilka som dömmer,
men också vilka som faktiskt kan och vill hjälpa.
Dumma svar måste man lära sig se bort ifrån.
Som sagt är det DU & DIN häst, DU frågar och får svar.
Sen hur du tolkar det är upp till dig, att bli uthängd är fel, men man måste lära sig se bort från alla dumma svar.

Datorn är en sak, verkligheten en annan.

Har inte varit inne och skrivit i detta forumet tidigare men varit inne och läst i trådarna många gånger.
Vad jag undrar över nu är, hur i all världen alla dessa "experter" kan uttala sig så tvärsäkert i olika sammanhang. Måste säga att jag blir både lessen och arg när den ena efter den andar dömer ut andra, kastat skit på inlägg, attityden är SÅ tråkig i flertal trådar. Är oftare inne på fjordforumet, där är attityden varmare, man vill hjälpa varandra och stötta , ge tips som leder till att man kan hitta bra lösningar på problem. ÄR övertygad om att de allra flesta vill sina hästar väl. Sen att det finns olika sätt att se på saker gör väl att det är intressant att diskutera! man måste inte tycka lika.
För mig var droppen när jag hittade en av mina bästa kompisars häst "uthängd" där man så tvärsäkert uttalar sig att man bör koppla in djurskydd och anmälningar. Vad vet ni för att grunda dessa påstående?

Många trådskapare har en fråga? är oroliga över något och vill ha STÖD. inte bli inte bli uthängd som idiot?
Hoppas att alla som skriver, först kunde läsa igenom "reglerna" . Tycker nästan att moderatorn skall gå in och styra upp mer ibland.
Ser fram mot ett normalt samtals forum. som man för i ett samtal med någon men har framför sig.

:bow::bow: kan bara hålla med.

Jag tror att i grund och botten handlar det om avundsjuka. På Buke är man anonym i den mån man vill, man kan snacka skit och sprida rykten helt anonymt och nå ut till en större målgrupp liksom.... Jag är också så trött på dessa fega, ynkliga och avundsjuka människor, både här och irl. När man vill ärligt vill hjälpa någon med att lösa ett problem KAN man förklara på ett bra, smidigt och pedagogiskt sätt. Man behöver inte vara elak, men många kommer undan med o säga att dom bara är ärliga. Att vara ärlig är inte synonymt med att vara elak liksom :crazy:
Dessa dyngspridare vågar dessutom inte stå för vad dom sagt när man sedan konfronterar dom (nyligen egen erfarenhet irl :smirk:) Utan då kommer ännu mer lögner! Skitsnacket om mig irl här på min hemmaplan har gått om att jag i våras köpte en mkt fin häst för en ansenlig summa pengar, verkligen min DRÖMHÄST!
INGEN gratulerade mig till ett bra köp(mer än de allra närmsta), eller att jag (som fö knåpat ihop pengar, sparat och lånat på banken) förtjände det för jag jobbat så hårt för min dröm, utan det tisslades och tasslades och folk tittade snett på mig, bra länge, och det hette "mamma och pappa har säkert betalat :smirk:" och även om dom gjort det VAD HAR PERSONERNA IFRÅGA MED DET ATT GÖRA?
Tänk vad avundsjuka är fult.

Mycket bra skrivet, håller fullt med dej, det är nästan så att man tycker det är konstigt nät man skrivit ett inlägg och man INTE får nått spydigt svar eller blir idiotförklarad, har själv blivit uthängd och anklagad för en massa saker då ja hade foderhäst, så aldrig mer foderhäst för mig, ja köpte en egen och det är underbart att veta att om hästen blir sjuk, att den får den genomgång den behöver och att det inte behöver tjatas på djurägaren och få till svar att det ska avaktas vid ex kolik. Och sen få höra tt det är mitt fel alltihop.....

En engång, bra skrivet!!!

Bra skrivet och jag håller med. Har tidigare läst en annan tråd, om hästfolk och där förklarades nog en hel del. Sammanfattningsvis; tråden gick ut på att hästfolk är egentligen ganska illa omtyckta av hästfolk :crazy:.

Jag tolkar det så här: Dels håller jag med om det ni övriga skrivit, om anonymitet m.m. Men jag tror också att vissa har helt enkelt inte den spärren.

Men man får väl ta det med en nypa salt, antar jag. Men det säger så otroligt mycket om tonen och attityden här. Det är ju inte helt ovanligt att vissa blir direkt eller indirekt anklagade för djurplågeri. Tråkigt.....

Ancor: jag förstod inte din förkortning -irl-.

Senast ändrad av en moderator:

Jag håller med dig till viss del men jag tror precis som ngn annan svarar att man lär sig efter ett tag. Jag läste ganska länge här innan jag började skriva själv och det var först då jag upptäckte att det är inte riktigt så som man först tror.

Jag tycker att många som skapar trådar på hästvård inte verkar ha läst det som står överst på den sidan:

"Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Tillkalla i första hand veterinär om din häst är dålig."

Det skapas för många trådar om något som jag inte tycker hör hemma på ett forum utan där ts i stället borde ringa direkt till veterinären i stället. Att dessa ts får upprörda svar tycker inte jag är så konstigt.
Om mina hästar är akut sjuka är inte min första tanke att starta en tråd här för att få ett svar från en person som jag egentligen inte vet vem det är. Sedan kan det klart vara intressant att höra vad andra tycker. Det finns många som skriver här som kan mycket om olika hästfrågor.

Håller med den som skrivt att man blir nästan lite chockad om man inte fått en spydigt svar eller någon som idiotförklarar en..

Håller också med den som skriver att det i grund och botten är ren och skär avundsjuka. Jag har hört av många att hästfolket det är rena idiotfolket. jag är hästfolk och umgås med hästfolk och jag vill inte påstå att de jag känner är idiotmänniskor men visst finns det många som i mina ögon är idiotmänniskior men det finns det ju inom alla sporter.

Håller med till 110% :bow:

Happy Feet: Irl = In real life :)

Håller med den som skrivt att man blir nästan lite chockad om man inte fått en spydigt svar eller någon som idiotförklarar en..

Håller också med den som skriver att det i grund och botten är ren och skär avundsjuka. Jag har hört av många att hästfolket det är rena idiotfolket. jag är hästfolk och umgås med hästfolk och jag vill inte påstå att de jag känner är idiotmänniskor men visst finns det många som i mina ögon är idiotmänniskior men det finns det ju inom alla sporter.

Det är nog bara att konstatera att jag har haft tur i så fall för jag har inte träffat så många idiotmänniskor inom ridningen. De jag känner är mycket trevliga.
Sedan förstår jag inte vad jag menar med avundsjuka. Men det är kanske jag som fattar långsamt. Vad skulle de vara avundsjuka på (i de trådar som ni beskriver)?

Håller med!;)Var kul att läsa det här inlägget,det var huvudet på spiken!.Ibland tar jag en paus ett par veckor från forumet för att vissa är så vassa.Tråkig inställning att vara elak när TS bara vill ha hjälp. Men det är ju tyvärr vanligt inom den här branschen att vara så,fråga mig inte varför.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka