tandväxling

Empalie

Trådstartare
Idag var min lilla pålla och jag på första dressyrträningen, allt gick kanon förutom själva träningen:-( Jag har märkt de två sista gångerna som jag ridit att hon har svårt att ställa vänster och biter liksom tag i bettet lite, hon knaprar liksom på det.
Tränaren sa ju direkt att hon var stel i vänstersidan och inte ville ställa vänster. Pållan protesterade snällt men bestämt genom att stanna och vilja vända åt höger istället.(har hon aldirg gjort innan) Efter en liten stund gick hon fint framåt på volten i skritt i låg form och var lite påverkbar. Där fick vi stanna i det läget och jag fick råd om att kolla upp tänderna på henne.
Har ngn av er sådana här erfarenheter, pållan fyllde fyra år i mars och är en riktiig fining, välutvecklad i kroppen och fint hull. Men detta har som sagt hänt precis nu....

Sv: tandväxling

ingen som har ngn fundering, nu har jag kliniktid bokad men vill ändå höra erfarenheter

Har usel erfarenhet vad gäller tänder, men trodde att dem skulle var ute och klara! vargtänder kan jag tänka mig är kvar men tandfällning nu...?

Jag är oxå kass på tänder så jag frågade min tandläkare. Han höll mig uppdaterad på vad som kommit ut bra och inte och vad jag skulle hålla koll på. Min häst klarade sig ändå med vanligt intervall (1 år i hans fall) från 3-7 (som han är nu) år.

Liknande trådar

Övr. Hund Hur har era äldre hundar förändrats med åldern? Alvin var ett busfrö som liten, men ett snällt busfrö. Inget nafsande eller bråk, bara...
Svar
12
· Visningar
2 279
Senast: tuaphua
·
Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
3 039
Senast: Egonson_
·
Hästhantering Hej, Jag köpte min första egna häst hösten 2019. Honom köpte jag eftersom han skulle vara/verkade vara så lugn och snäll i hanteringen...
2
Svar
21
· Visningar
5 327
Senast: Happimess
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Denna vecka stod det två ridlektioner på schemat – en på ridskolan och en på privatlektionsstället vid världens ände. På ridskolan blev...
Svar
0
· Visningar
972
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10