Jag menar att hela munnen görs ren och ev. tandsten avlägsnas.Vad menar du med rengöring ? Självklart görs området rent då en tand ska dras.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag menar att hela munnen görs ren och ev. tandsten avlägsnas.Vad menar du med rengöring ? Självklart görs området rent då en tand ska dras.
Ah du menar så. Jo men givetvis, men det finns inte mycket annat att ta bort för tandsten finns ingenJag menar att hela munnen görs ren och ev. tandsten avlägsnas.
Nej, röntgen ingick inte i det priset (alltså 5000-7000 kr) - jag frågade. Det är enbart för sövning (gas) och utdragning. Skillnaden i pris beror på hur hårt tanden sitter - men ingen röntgen
Men jag litar helt på den mindre kliniken, för han har mer kunskap om just tänder och han har ny och bra utrustning för att klyva och dra bort tänder.
Precis. Finns många saker att räkna med när man ska jämföra kostnader.Men säkert inte lika bra övervakning och lika bra utbildad anestesipersonal.
Man måste se längre än till enbart priset om man ska jämföra.
Jag kan tyvärr inte svara för kostnader då jag sällan har med det att göra på mitt jobb, men jag hoppas att det går bra för dig och din hund!
Absolut finns det många saker att ta med i beaktande - men han är duktig, så det ska nog gå braMen säkert inte lika bra övervakning och lika bra utbildad anestesipersonal.
Man måste se längre än till enbart priset om man ska jämföra.
Jag kan tyvärr inte svara för kostnader då jag sällan har med det att göra på mitt jobb, men jag hoppas att det går bra för dig och din hund!
Försäkringen tar tandskador.@russinbulle
Är hunden försäkrad och har du i så fall kollat med försäkringsbolaget om de tar kostnaden? Jag tror att rätt många försäkringar betalar för sånt som inte beror på eftersatt tandvård. Jag fick ersättning från IF för röntgen och borttagning av en tand med rotspetsabscess.
Det var just P4(tror jag att den heter) som din hund verkar ha problem med också.
Jag har ju Folksam och högsta veterinärvårdsersättningen och där ingår utökad tandvårdAlla mina tandfrakturer har gått på försäkringen!
Inte stora kindtanden, men väl P4. Så himla trist, då den används för att klyva ben mm - men vi får se på tisdag hur det ser ut när veterinären kikar (han är inte ren djurtandläkare, men har rätt mycket utbildning i just tänder).Om det var min hund så hade jag till att börja med bokat tid på en klinik som har hundtandläkare och få kollat tanden. Och nej man drar inte gärna den stora kindtanden. Min gamling nu 15½ år, då cirka 13 år, var man tvungen att dra den på. Ena roten går rakt upp till ögat och när jag hämtade honom var hans öga alldeles illrött och halva huvudet var jättesvullet. Han fick äta antibiotika rätt länge för att det skulle gå tillbaks. För några år sedan lyckades han bryta av en framtand, nästan bara roten kvar. Han hade inte ont, så roten fick sitta kvar och den trillade ut av sig själv efter någon månad.