Har en kallblods valack på snart 13 år. Han har senaste tiden börjat med en konstig sak som bekymrar mig väldigt mycket just nu.
Så fort man tar i tömmen eller tyglarna när jag rider så börjar han att studsa på stället och slår med huvudet och bockar å slår bakut som en dåre...det har hänt vid flera tillfällen som jag har flygit av honom.
Jag har testat flera olika bett, hackamore funkade inte alls eftersom att han sket i mig överhuvudtaget
För ca två år sedan tog jag ut vet. för undersökning av munnen på honom då han hade detta problem då med, men enligt vet så såg allt bra ut.
Sen efter en tid så försvann det, inte helt...Och nu är det sju resor värre.
Ska jag ta ut tandläkaren till honom och be han titta över hans mun?
Finns det någon i närheten av Roslagen?
Och vad kostar ett sådant besök på ett ungefär?
Tacksam för råd och idéer
Så fort man tar i tömmen eller tyglarna när jag rider så börjar han att studsa på stället och slår med huvudet och bockar å slår bakut som en dåre...det har hänt vid flera tillfällen som jag har flygit av honom.
Jag har testat flera olika bett, hackamore funkade inte alls eftersom att han sket i mig överhuvudtaget
För ca två år sedan tog jag ut vet. för undersökning av munnen på honom då han hade detta problem då med, men enligt vet så såg allt bra ut.
Sen efter en tid så försvann det, inte helt...Och nu är det sju resor värre.
Ska jag ta ut tandläkaren till honom och be han titta över hans mun?
Finns det någon i närheten av Roslagen?
Och vad kostar ett sådant besök på ett ungefär?
Tacksam för råd och idéer