kem

Trådstartare
Hur vanligt är det med tandfel (bortsett från hakar och liknande pga felaktig slitning etc)?
Känner ett sto som har en tand utstickande på undersidan av käken. Hon har såvitt jag vet inte haft några problem med den, annat än att man får kolla så inte nosgrimman ligger och skaver. (Hon har nu engelsk nosgrimma, vet inte riktigt om något annat skulle passa bättre... Tanden sitter precis bakom nosgrimman.)
Känner ni till några liknande fall? Hur funkar det för dem?
Skulle ni kunna tänka er att avla på en häst med tandfel av något slag, och hur resonerar ni då?

Sv: Tandfel

Hur vanligt är det med tandfel (bortsett från hakar och liknande pga felaktig slitning etc)?
Känner ett sto som har en tand utstickande på undersidan av käken. Hon har såvitt jag vet inte haft några problem med den, annat än att man får kolla så inte nosgrimman ligger och skaver. (Hon har nu engelsk nosgrimma, vet inte riktigt om något annat skulle passa bättre... Tanden sitter precis bakom nosgrimman.)
Känner ni till några liknande fall? Hur funkar det för dem?
Skulle ni kunna tänka er att avla på en häst med tandfel av något slag, och hur resonerar ni då?

Har en häst med precis som tandfel som den du nämner.

Hon har aldrig haft problem av den och hon är hur pigg och glad somhelst.
Enligt vet så har hon inget ont eller nåt annat problem av den.

/Isabella

Liknande trådar

Hästvård Idag gjorde vi tandkoll på mitt 24-åriga fullblodssto, och nu sitter jag med klump i magen. Hon har sedan 19-årsåldern haft glesbett med...
Svar
10
· Visningar
2 753
Senast: Majskolven
·
Relationer Jag har grymt stora trust issues, vilket i sig kanske inte är så konstigt eftersom jag gång på gång blivit sviken/utsatt/förbisedd/etc...
Svar
4
· Visningar
2 637
Träning Efter mitt långa uppehåll beslutade jag mig ganska nyligen för att skaffa mig en medryttarhäst i syfte att hitta tillbaka i egen takt...
Svar
16
· Visningar
1 655
Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 485
Senast: Och_Aye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar