Tandfällningsproblem?

bettysmatte

Trådstartare
Min häst ska ha sin influensaspruta nu i mars, så jag ringer vet i morgon och bokar tid till det. Samtidigt ska jag ha vet till att kolla tänderna för sedan i går uppför sig pållan KONSTIGT:crazy: . Hon tuggar väldigt "avigt", dreglar en hel del och äter inte alls lika mycket som hon brukar (stort matvrak i vanliga fall). Hon hade käkat upp i princip allt grovfoder som hon fick i går kväll, så jag tror absolut inte att hon ska svälta ihjäl... Men jag tycker så synd om henne:( ! Kan det bli så av bara tandfällning (hästen blir 4 år i slutet på maj), eller är det det så att hon helt säkert har vassa kanter, etc.? Hur kan jag kolla hennes mun själv i kväll, dvs hur får man henne till att öppna munnen så att man kan ta sig en titt?

Liknande trådar

Utrustning Jag är vilse i bettdjungeln... Fullblodet går på PeeWee-bett, hon har även haft ett 3 delat fullcheek nångång samt testat 3 delat...
Svar
18
· Visningar
1 322
Senast: tuaphua
·
Foder & Strö Nu står jag inför problemet att hästen jag har fått hålla igen på varje grässtrå i vanliga fall går ner i vikt av sig själv. Han är...
Svar
16
· Visningar
2 123
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Mitt 10åriga ponnysto har en tid fått upp foderbollar. Vi märkte det först här i slutet av november pga det låg massa foder i...
Svar
6
· Visningar
3 544
Senast: Korven
·
Hästvård Behöver hjälp med tankar....det låter helt sjukt när jag läser hon är ju jämt skadad lugnt riden massage regelbundet osv väldigt...
Svar
11
· Visningar
6 740
Senast: Madde_padde
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka