Tandblekning hemma - som gör nån skillnad!

Lena Furberg

Trådstartare
En vän till mig köpte tandblekning på apoteket, dyrt var det, men jag såg ingen skillnad efteråt..... Ville inte säga det, men så var det. Nada.

Finns det överhuvudtaget nån tandblekning man kan göra hemma som är likvärdig den tandläkaren gör? Det rör sig inte om tänder som blivit missfärgade av något, utan helt enkelt en färg i tanden själv. Inget tvivelaktig från internet som kanske rentav är farligt, då.

Undrar vad Amerikanarna använder...? Dom ser ju FÖR bländvita ut, man kan tro att varenda en har konstgjorda garnityr - nästan...

Nu kanske det här klassas som att bleka hos tandläkaren även fast man gör det hemma... men jag har blekskenor som är gjorda av tandläkare och så fylls dom med gel (köps hos tandläkare) och så sover man med dom. 14 nätter är rekommenderat men jag har fått önskat resultat mycket snabbare än så. Vill jag bara fräscha upp färgen lite räcker det med typ 2 nätter. Nu var det 3 år sen jag gjorde men tänderna är fortfarande bra i färgen även fast jag gärna skulle göra igen men får vänta tills jag är ogravid. Tycker det är ett bra system iaf då skenorna går att använda hur många gånger som helst och gelén räcker till många behandlingar.

Amerikanerna har väl tandfasader. Vissa människor har vitare tänder än andra naturligt och de med gula tänder har svårare att få riktigt vita.

Amerikanerna har väl tandfasader. Vissa människor har vitare tänder än andra naturligt och de med gula tänder har svårare att få riktigt vita.

Jag tillhör de som har gul emalj. Går inte att få vita - bara att gilla läget. Tandläkaren tyckte jag skull vara glad över mina gula tänder då den emaljen har större motståndskraft mot karies än den vita emaljen.

/Lizzie

En vän till mig köpte tandblekning på apoteket, dyrt var det, men jag såg ingen skillnad efteråt..... Ville inte säga det, men så var det. Nada.

Finns det överhuvudtaget nån tandblekning man kan göra hemma som är likvärdig den tandläkaren gör? Det rör sig inte om tänder som blivit missfärgade av något, utan helt enkelt en färg i tanden själv. Inget tvivelaktig från internet som kanske rentav är farligt, då.

Undrar vad Amerikanarna använder...? Dom ser ju FÖR bländvita ut, man kan tro att varenda en har konstgjorda garnityr - nästan...

Läste för nåt år sedan en skönhetsspalt i the Guardian om det här, hon hade testat allt o gillade Crest Whitening Strips mest. Finns att beställa online. Har aldrig testat själv.

@Korven och @lizzie - men gula tänder är ju de som är lättast att bleka? Grå/blå däremot är svårare.

Jag har testat lite såna där whitening strips och andra hemmakit, men det enda som funkat för att faktiskt få en ordentlig blekning och inte bara svag uppljusning, är när jag göt skenor hos tandläkaren så som @Melisen.

@Korven och @lizzie - men gula tänder är ju de som är lättast att bleka? Grå/blå däremot är svårare.

Jag har testat lite såna där whitening strips och andra hemmakit, men det enda som funkat för att faktiskt få en ordentlig blekning och inte bara svag uppljusning, är när jag göt skenor hos tandläkaren så som @Melisen.

Jag tror det är skillnad om det handlar om missfärgningar, eller själva emaljfärgen.

/Lizzie

Liknande trådar

Kropp & Själ Är det någon som har gjort det här och vad använde ni då? Blev ni nöjda? Jag köpte för några år sedan ett tandblekningskit hos...
Svar
1
· Visningar
463

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka