Talgoxe som väckarklocka

M

Midi

Är det någon som vet något om talgoxar? Titta hit :D Jag har ett träd utanför fönstret där en talgoxe brukar sjunga. Han sitter där varannan dag och sjunger för glatta livet. Först trodde jag det var ett billarm..men sen såg jag honom. Han kommer alltid samma tid, vid 5.30 ungefär och det är omöjligt att INTE vakna då han håller på i ca 1,5 timme nonstop.

Frågan är, var gör han de morgonar han inte väcker mig? Varför är han bara här varannan morgon? Vad lever talgoxar för liv?

Sv: Talgoxe som väckarklocka

Fasen vad jobbigt för dom andra fåglarna som har småbarn i holken lixom. Din oxe kanske är en fyllekaja som är på G hem från krogen med tanke på hans störande uppträdande menar jag.

kan vara så. Det finns dock inget bo i trädet för honom, endast ett skatbo som jag är osäker om det används i år. Jag har sett några skator där, men de kanske bara var spekulanter :D

aha, en sånhär!

17032015.jpg

min kompis är så tjock :p
han var tyst idag, kanske var en jobbig natt för honom.

Nobbad av en söt brevduva kanske ;)

Frågan är, var gör han de morgonar han inte väcker mig? Varför är han bara här varannan morgon? Vad lever talgoxar för liv?

Han jobbar bara halvtid, och stämplar resten ...
Och när han stämplar får han ju naturligtvis inte sjunga, för då står han ju inte till talgoxmarknadens förfogande, om någon skulle vilja anställa honom i ett annat träd någon fin morgon!

:idea:

En av dem försökte i alla fall köra ett "chicken race" med min vindruta imorse precis när körde om en lastbil. :crazy: Kom från sidan och pangade rätt in i rutan.

Att döma av smällen och märket på rutan så gick det inte så bra för stackaren, så den talgoxen lever nog inte nåt liv alls längre...

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
801
S
Övr. Barn Jag är tillsammans med en man sedan ca ett år tillbaka och han har 2 barn (2 och 3 år iår) tillsammans med en annan kvinna. Deras...
2
Svar
23
· Visningar
5 776
Senast: lobell
·
Övr. Hund Ända sedan Glenn var en liten valp så har vi skapat en liten... ja vad ska man kalla det?! men det har blivit som en tradition! Nämligen...
Svar
12
· Visningar
1 320
Senast: Mayalv
·
S
Övr. Hund Vill bara skriva av mig. I dag skall en av våra gamla kompisar få somna in. Mattes hund ända ut i klorna. Då vi träffades så litade...
Svar
6
· Visningar
2 000
Senast: thea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama