S
summerwind1
Har idag tagit hand om tre stycken hemlösa kattungar. Mamman har antagligen blivit påkörd. Det var min sambos pojk och hans kompisar som var ute och cylade och lektenär dom under en lager brygga till en affär under deras fläktar hittar tre små kattungar. Smala, hungriga och smutsiga... vad gör han? Jo, ringer till mig (låtsasmamman som redan har tjugo talet kaniner, två hundar och en häst plus en på väg i magen ...) Han ville jag skulle komma och kika och dessa små rackare var magra och pep och pep, de små springer fortfarande ganska ostabilt men har öppna ögon osv hur gamla kan de vara på ett ungefär? Jag har haft katt när jag var mindre så jag har ingen aning om hur gamla dom är ca.. vi har iallafall hört runt och ingen vet ngt mer än att mamman antagligen är påkörd el dylikt. Antagligen en herrelös mamma tyvärr... beslutade oss för att ta med de hem och ge dem en chans nu innan kylan kommer... Vad ger man dessa små stackare att äta? Har mosat lite kattmat(burkmat) och de äter dom har även gett dom lite utav dotterns välling och vatten så länge. Har lånat kattlåda utav syrran och där satte vi i dem efter en stund de hade varit här och vad är det första alla tre gör? Jojomensan de kissar! Så duktiga. Har nu några frågor...
Hur ser man tex om de har skapp osv i öronen, är det bara vet som kan se det eller kan vi se det direkt också?
Avmaskning, när görs det och hur ofta till att börja med?
Tänkte ringa vet och höra ang detta men tänkte kanske någon har ett extra förslag på dessa grejer... man vet ju inte ioch med att de har bott utomhus bland skräp osv... under en lastbrygga...
Hur ser man tex om de har skapp osv i öronen, är det bara vet som kan se det eller kan vi se det direkt också?
Avmaskning, när görs det och hur ofta till att börja med?
Tänkte ringa vet och höra ang detta men tänkte kanske någon har ett extra förslag på dessa grejer... man vet ju inte ioch med att de har bott utomhus bland skräp osv... under en lastbrygga...