Taggad häst

Status
Stängd för vidare inlägg.
I morse regnade det på tvären och det var inte helt lockande att gå ut. Efter någon timmes slöande hemma åkte jag iväg till friesern. Då hade det slutat regna.

Hon var pigg idag, och på hemvägen blev hon superpigg. Riktigt så här pigg har hon nog inte varit tidigare då jag ridit henne. På väg bortåt var hon riktigt trevlig. Vi travade en hel del, hon var bara lite tittig, skärpte sig direkt när jag bad henne om det och travade på i exakt det tempo jag bad om. Hon brukar ha ganska lätt för att skumma runt läpparna, men idag löddrade hon rejält och i traven stänkte det åt alla håll. På hemvägen blev hon överpigg, så tempoväxlingarna som nyss gått lekande lätt var inte lika enkla längre.

Hon hade helt uppenbart överskottsenergi idag.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Sedan jag flyttade hit har det ju inte blivit så jättemycket ridet. När jag hunnit rida seniorhästen ett par gånger, fick hästens matte...
Svar
0
· Visningar
204
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är verkligen kul att rida W. Han är så otroligt bussig och det är guld värt att hans utbildningsnivå ligger så mycket högre än min...
Svar
0
· Visningar
171
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Idag har det varit "en sån där dag" och jag hade funderingar på att ställa in ridningen och istället be den andra tjejen i stallet att...
Svar
0
· Visningar
202
Senast: Magiana
·
Trav Hej! Har en nybliven 4åring, sto som är inkvalad och har gjort två starter. När jag kör henne själv och hon är pigg kan hon sparka...
Svar
16
· Visningar
5 461

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp