Tagg i tassen

Misstänker det också. :o

Varför svullet mellan trampdynorna? För att det märks mer där?

Det är ju så tunn hud. Hunden (iaf mina) haltar nästan direkt om det blir svullet mitt på trampdynan. Men mellan tårna kan det ligga något ett tag utan att det märks så mycket, om nu inte hunden ligger och tuggar/kliar i tassen.

Det är ju så tunn hud. Hunden (iaf mina) haltar nästan direkt om det blir svullet mitt på trampdynan. Men mellan tårna kan det ligga något ett tag utan att det märks så mycket, om nu inte hunden ligger och tuggar/kliar i tassen.

Aha, men taggen gick in i en trampdyna så om det sväller upp mellan tårna tänker jag att det börjar bli en spridd infektion?

OT: Sådan hypokondri är inte konstig! Min hypokondri omfattar mig själv, min omgivning och, då jag hade djur, mina djur.

(Ironin när jag åkte in med en katt som jag trodde var förstoppad, det visade sig vara en stor tumör i magen så jag kom hem med tom bur :cry:)

Hoppas det gått bra med Monstertassen!

OT: Sådan hypokondri är inte konstig! Min hypokondri omfattar mig själv, min omgivning och, då jag hade djur, mina djur.

(Ironin när jag åkte in med en katt som jag trodde var förstoppad, det visade sig vara en stor tumör i magen så jag kom hem med tom bur :cry:)

Inte precis ironi, snarare tragedi väl... :(

Min hundhypokondriska ådra är definitivt inte nyttig, särskilt inte kombinerad med min akuta veterinärfobi. :banghead:
Än så länge intet nytt på tassfronten, vi har precis varit på en blöt, grusig parkering och tränat i en halvtimme utan minsta tendens att ha problem med tassen, så jag försöker andas lugnt. :D

Det fungerar absolut! Jag har närmare 40 års erfarenhet ;)
Fast stickor brukar krypa ut av sig själva, med eller utan alsol. Alltid när jag var mindre och vi inte kunde få ut stickan blev jag tillsagd att låta det vara någon dag och det stämde, efter ett par dagar gick det att få tag på stickan med nål eller pincett utan att vi lagt på något alls. Än idag så plockar jag det jag kan nå och når jag inte samma dag så kommer det fram själv förr eller senare.

Alsolspriten är ju däremot väldigt bra mot ev infektioner. :)

Inte precis ironi, snarare tragedi väl... :(

Min hundhypokondriska ådra är definitivt inte nyttig, särskilt inte kombinerad med min akuta veterinärfobi. :banghead:
Än så länge intet nytt på tassfronten, vi har precis varit på en blöt, grusig parkering och tränat i en halvtimme utan minsta tendens att ha problem med tassen, så jag försöker andas lugnt. :D
Jo, fast ironin var att när jag för en gångs skull inte trodde det värsta, så var det det ... :(

Låter hoppfullt med tassen!

Gör det verkligen det? Jag har hört det förr och försökt googla det nu men inte hittat någon egentlig information. Hur är det tänkt att funka?

Jag har både alsollösning och alsolgel hemma, är gelen sämre? (Tänker att den liksom sitter kvar bättre kanske?)
Jepp alsolsprit drar ut stickor
Min Karl fick en stor trästicka under huden på ryggen (fråga inte hur) det började bli infekterat. Vi satte en bomullstuss indränkt i alsolsprit över stickan. Nästa morgon satt Stickan i bomullen
Hur det gick till vet vi inte ... :confused:

Här också, jag tror ALLTID det värsta förutom den gången min katt hade lite hosta och jag trodde att det i värsta fall var lunginflammation. Han hade ett fem centimeter stort hål i diafragman och fått upp diverse organ som lagt sig runt lungorna.
Han lever dock efter operation men det det var jäkligt nära ögat.

Här också, jag tror ALLTID det värsta förutom den gången min katt hade lite hosta och jag trodde att det i värsta fall var lunginflammation. Han hade ett fem centimeter stort hål i diafragman och fått upp diverse organ som lagt sig runt lungorna.
Han lever dock efter operation men det det var jäkligt nära ögat.
Jösses! :eek:

Men vilken tur att det gick bra.

På tal om hypokondri... Jag har lagt nästan 5000:- på hälsokontroller av Fridolf i höst. För att han var lite okoncentrerad på jobbet en dag :rofl:

Och ja, han är nu konstaterat fullt j-la frisk och i toppform fysiskt. Nu även igångsatt efter vilan och jobbar som sjutton:heart

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka