Tävla med okänd

EmmiieErixon

Trådstartare
Hej nu måste jag ta upp en jättedum fråga jag kom och tänka på! Får man tävla ponny utan härstamming/stamtavla som är okänd? har aldrig tänkt på detta förr men nu kom jag på mig. och isf är det någon max typ bara klubb och inte lokal eller hur ligger det till eller är det fritt fram med en ponny med okänd härstamning? känner jag behöver svar på detta innan jag får spader :banghead:
 
Sv: Tävla med okänd

Du får tävla med ponny/häst med okänd stam, hur högt som helst.

Det är bara i trav och galopp du måste ha stam på hästen.
 
Sv: Tävla med okänd

åh tack kände att det körde fast med rasföreningen och blev så virrig när det gällde ponny tusen tack :D
 
Sv: Tävla med okänd

*Trådkapning*
Varför får man inte tävla på hästar utan stam där? Är det för att det måste vara en renrasig islandshäst på just islandshästtävlingar? "Rätt blod" i galopp etc?
 
Sv: Tävla med okänd

i travet:
på kallblodssidan för att inte blanda in mer varmblo eller annat med lättare kropp.
På vbl-sidan för att inte blanda in exempelvis galoppblod.

Islandshäst: alla rastävlingar är väl avsedda enbart för den aktuella rasen.
 
Sv: Tävla med okänd

Okej, då förstår jag :)
Islandshästtävlingar förstår jag är för just islandshästar, men jag tänkte att det finns flera hästar som går under en viss ras även om de har okända föräldrar, fast det kanske inte är så vanligt med islandshästar med okänd härstamning? Ska ärligt talat säga att jag inte är så insatt när det gäller raser, avel etc, men det kanske ni redan förstått :o:D
 

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
711
Senast: Ketrawzc
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 037
Senast: LiviaFilippa
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 057
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 986
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp