TÄNK om man hade varit...

Glamoroza ox

Trådstartare
... mer ordentlig med första barnet. :(

Vad mycket enklare livet hade varit, framförallt för det barnet.
Om jag/vi hade varit mer "hårda" på att få in rutiner i vardagen.

Nu äntligen, sen ca ½ år tillbaka har vi börjat natta/lägga barnet vid samma tid varje kväll.
Så mycket harmoniskare (heter det så:confused:) hon har blivit.

Och märker redan nu med lilleman att när han har fått lägga sig vid ungefär samma tid varje kväll så går det så lätt.
Efter bara nån dag så var det bara att lägga honom i sängen, stoppa om honom & så sover han inom 5-10 min.

Tyvärr kan man inte göra det förflutna ogjort men man kan som tur är alltid försöka göra det bättre nästa gång, lära av sina misstag.
 
Sv: TÄNK om man hade varit...

Tur att ni lärt er nu då ;)

Tack för tipset förresten, ska ha det i bakhuvudet när våran bebis (fortfarande i magen) blir lite äldre. :)
 
Sv: TÄNK om man hade varit...

Det är alltid den första som måste agera försökskanin;)
 
Sv: TÄNK om man hade varit...

Vi har alltid haft bra nattningsrutiner, eftersom vi aldrig sett på tv innan läggdax. Då har det blivit så naturligt att efter dusch och tandborstning hoppar man i säng.

Nu, när äldste är två år, får han se på tv en liten stund innan läggdax. Men det är inte tv:n som lockar, utan att mysa med någon av oss föräldrar :love:

Men man lär sig av sina misstag :D
 
Sv: TÄNK om man hade varit...

Ja, att polletten faller ner nån gång skadar ju inte ;)

chrysler, Sant! Vilket är lite synd om 1:an, men får väl vara glad att det inte är några allvarliga misstag som har gett henne men för livet :o:)

Banani, När hon var liten & ensam bebis så var det ju mysigt att ha med, tänkte kanske inte så mycket på vad HON behövde på det sättet. Och sen när man började jobba så jobbar jag så ojämna tider att rutiner var svårt att få in, så vi kämpade inte för att lyckas :smirk:
 

Liknande trådar

Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 626
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Den 7 Februari 2023 ändrade jag mitt liv för alltid. Jag gick upp för en bro som en man kom ner som kvinna. Det var en ganska kall...
16 17 18
Svar
342
· Visningar
61 434
Senast: Tranan
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 664
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 218
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp