Tacksam för alla svar!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
X

Xexit

Hejsan!

Jag har en fråga som jag tänkte att jag kanske kunde få hjälp med här. Jag har en shettis på 4 år och 115 cm som jag ska få hjälp av en tjej att rida till så att det blir riktigt. Det är svårt för min sju åriga systerdotter att både lära sig och hästen, så då har jag hellre en vuxen till hjälp. Så att det blir riktigt. Nu till min fråga tjejen som ska hjälpa mig väger ca 50 kg tror ni att det blir för mycket för honom. Hon ska bara rida en eller två gånger i veckan resten av tiden så arbetar jag honom ifrån backen med tömkörning m.m

tacksam för svar!!

Sv: Tacksam för alla svar!!!

En så pass stor Shettis klarar 50kg utan problem - var dock mycket försiktiga i början och tänk på att han är en unghäst som fortfarande växer.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
782
Senast: animalasia
·
Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
1 487
Senast: Oknytt
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
2
Svar
20
· Visningar
3 777
Senast: SwedEmB
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 339

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka