Täckesråd

Coop

Trådstartare
Hej!
Är inte helt inne på täcken därför vänder jag mig till er. Min fjording som jag haft i 2 år nu har gått utan täcke, men hon är lite tunn över revbenen och behöver kanske behålla lite av fettet istället för att hålla värmen, tänkte att jag kanske ska börja med täcke men vet inte vad?

Jag har idagsläget ett regntäcke med lite foder i som hon använder på vintern då hon blivit svett eller när det snöar.
Sen hittade jag ett fleccetäcke som jag beställt för längesedan, men vet inte när det är bra att använda. Hon går ute dygnet runt.

Så vad "ska" man ha för täcke och när. Hon har satt väldigt fin vinterpäls, är 21 år gammal.

Hjälp! :D

Sv: Täckesråd

Har hon fri tillgång till grovfoder? Annars kanske det räcker med att slänga till henne lite extra mat så behöver hon nog inget täcke. Men om du ändå behöver det så tror jag det räcker med regntäcket du har.

Men verkar hon frysa? Annars tycker jag du ska hålla av med täcken så mycket som möjligt, kanske bara ha när det är riktigt kallt på vintern.

Sv: Täckesråd

Är den tunn över revbenen så tyder det på proteinbrist, se över foderstaten är väl vad jag kan råda just nu.

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 436
Senast: Stergo
·
Kropp & Själ Jag har alltid haft kalla händer och fötter, och har en släng av Raynauds syndrom, dvs blodcirkulationen stänger av i fingrar och tår...
Svar
6
· Visningar
272
Fordon Hej Buke, jag vänder mig hit då det brukar finnas så mycket kunskap utöver hästeriet. Det har börjat lysa en röd varningslampa i min...
2
Svar
21
· Visningar
1 407
Senast: NilHe
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
4 085
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka