Såhär i extra krävande täckestider så vore det intressant med lite olika täckeserfarenheter. De täcken som utmärkt sig lite extra, antingen positivt eller negativt, vill jag att ni listar som ris/ros med en motivering!
*Vintertäcken/Regntäcken
*Fleecetäcken/Ylletäcken/Stalltäcken
*Ridtäcken/Övriga täcken/Filtar/
Det här är vad jag själv kommer på för stunden:
*Vintertäcken/Regntäcken
Ros: Svea outdoor (regn). Visserligen gick ett spänne sönder på en av maggjordarna rätt snabbt, men själva täcket höll sig väldigt fint och fräsch och skavde inte, märkte aldrig något läckage. Kanske inte det allra bästa men bra med tanke på prisklassen tycker jag.
Ros: Dolantäcke som visserligen kostade en del men var helt underbart mjukt och mysigt! Minus för att det inte blir fullt lika mjukt efter tvätt, men klarade ändå tvätten godkänt.
Ris: Börjes billigaste fleecetäcke (osäker på om dom säljer modellen fortfarande), var stoort i halsen och gled bak på även en relativt grov häst.
Blev en rätt kort lista för jag kommer inte på vad modellerna/märkena heter!
Fyll på med era erfarenheter!
*Vintertäcken/Regntäcken
*Ridtäcken/Övriga täcken/Filtar/
Det här är vad jag själv kommer på för stunden:
*Vintertäcken/Regntäcken
Ros: Svea outdoor (regn). Visserligen gick ett spänne sönder på en av maggjordarna rätt snabbt, men själva täcket höll sig väldigt fint och fräsch och skavde inte, märkte aldrig något läckage. Kanske inte det allra bästa men bra med tanke på prisklassen tycker jag.
Ros: Dolantäcke som visserligen kostade en del men var helt underbart mjukt och mysigt! Minus för att det inte blir fullt lika mjukt efter tvätt, men klarade ändå tvätten godkänt.
Ris: Börjes billigaste fleecetäcke (osäker på om dom säljer modellen fortfarande), var stoort i halsen och gled bak på även en relativt grov häst.
Blev en rätt kort lista för jag kommer inte på vad modellerna/märkena heter!
Fyll på med era erfarenheter!