D

Djur92

hej jag har en fråga:D

Om hästen har ett fleecetäcke under regntäcket när det regnar och regntäcket börjar läcka gör fleecetäcket då så att hästen inte blir blöt ändå eller blir fleecen blöt oxå?

Sv: Täcken

Om regntäcket läcker så blir täcket under blött, fleece blir blött igenom.

Bara lite väta står fleecen emot, men det är lite och kort stund. Så läcker täcket blir hästen blöt, fleecen släpper igenom fukt åt båda håll, dvs även ner mot hästen.

Hästen blir blöt och säkerligen kall. Isåfall är ylle bättre, det värmer även när det är blött nämligen.

Fleceen blir inte lika kallt som andra täcken. Ylle är också bra om det blir blöt under täcket. Allra bäst om det inte läcker i genom alls.

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 381
Senast: Stergo
·
Hästvård Hej! Jag undrar vad som händer när hästen sväljer för mycket luft? Min häst gör inte det men en kompis häst gör de så därför frågar jag!
2
Svar
22
· Visningar
1 124
Senast: co-SMAD4
·
Utrustning Har ett sådant fr förra hästen som inte är använt spec mkt (oklart i regn faktiskt). Haft det 2 ggr på nya hästen när det regnat, o han...
Svar
1
· Visningar
268
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
719
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka