Täcken med SMAL bog!

Sv: Täcken med SMAL bog!

Jag har ett par Protectortäcken. Men Bucastäckena är absolut smalare i bogen ocj jag kan verklugen inte rekommendera en stl större. Bucastäckena har också hållit bättre, men jag gillar ändå Protector:).
 
Sv: Täcken med SMAL bog!

Jag har haft Horsewear Amigo i många år till mitt väldigt smala varmblod. Det är alltså en jättespinkig typ som inte kan ha några andra täcken alls eftersom de då ligger bakom manken. Har haft ett gammalt Svea-täcke och det fungerade men insidan var obehaglig så det gav jag bort.
 
Sv: Täcken med SMAL bog!

Min kan inte ha amigo, dom är för stora på honom... Det närmaste jag har kommit är Svea. Ska prova Börjes billigaste då det ser riktigt smalt ut i halsen. Men just nu har jag det jag behöver så det får vänta!
Om man har en mindre häst, Max 135 så kan jag tipsa om Boetts Smedby-täcke till Islandshästar. DYYYRT! men riktigt, riktigt bra, även om även det är för stort för min. Halvhals med lös helhals...
 

Liknande trådar

Utrustning Jag vet inte om det är jag som är en idiot som inte kan leta (det är absolut tänkbart) eller om det är så att Horseware-täckena finns i...
2
Svar
23
· Visningar
8 917
Senast: Camigween
·
J
Utrustning Hej! Har en riktig pärla på 1.80m som är tre år och ska nu gå sin första säsong med täcke. Redan efter ca en veckas regnande så kom jag...
Svar
6
· Visningar
2 093
Senast: r_freddy
·
H
Utrustning Nu har jag bara rambo täcken hemma i 155 cm, längdmässigt är de ok på hästen, men på tok förstora om bogen. Dock är alla med vanlig hals...
Svar
1
· Visningar
764
Senast: Fredag
·
Utrustning Min erfarenhet av vanliga utetäcken (regntäcken och vintertäcke) är att när det regnar så rinner det oftast innanför vid bogen och...
Svar
4
· Visningar
1 433
Senast: Långnos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp