Täcken med 100 gram-foder?

Sparrisen123

Trådstartare
Jag är otroligt dålig på olika täckesmärken, så jag vet inte vad jag ska leta efter :o
Jag vill alltså ha tag på ett täcke med foder på 100 gram. 150 kan också fungera. Övriga krav/starka önskemål är att det ska vara bogveck, ingen hals eller halvhals, svansskydd, inte för "djupt", gärna magplatta men inget måste, och så måste det finnas plats för hästens ganska kraftiga hals.
Jag vet att hööks har något, men vad finns det mer?

Sv: Täcken med 100 gram-foder?

Inne eller ute täcke?
Jag rekomenderar Horseware! De har inga bogveck men det behövs inte för de har så bra passform.

Horseware har ett Amigo med 100g foder som jag är jättenöjd med! Har även ett Event Plus som även det håller måttet, även om Amigot fortfarande är favoriten!

Amigot har ju som sagt inga bogveck, men det har aldrig varit något problem även om jag har en häst som är väldigt rörlig i bogen.

Hööks täcken skulle jag över lag avråda ifrån att köpa - de jag har köpt därifrån har antingen gått sönder direkt eller läckt igenom...

Åh, jag kan verkligen rekommendera Premium Tornado Lite från hööks, det duvblåa med neoprene i halsen. Dom är helt underbara, så himla bra!

Tack alla tre för era svar.

Det är ett utetäcke jag vill ha :)
Horseware har jag inte så stor erfarenhet av, men de jag har provat tycker jag inte ligger jättebra på den här hästen. Ska ändå kika på det ni tipsar om :)

Tack för övriga förslag också, ska kolla upp det.

Shires har bra täcken för bra pris. Jag har halvhals med deras kraftiga denier som känns som att det håller för allt.

Bucas har väl också? Visserligen saknar även deras täcken bogveck, men de sitter jättebra på min pålle! De har flera olika tjocklekar. Har just nu ett som är 150g som passar utmärkt när det börjar bli kallt på hösten.

Senast ändrad:

Jag har ett Protector 150 gr-det har allt du söker:). Är jättenöjd med mitt!

Har en kraftig häst med breda, stora bogar och bred hals. Amigo har aldrig varit några problemet henne, sitter toppen! Har ett Rambo med halvhals som jag inte är lika nöjd med. Amigo har jag både innetäcke, regntäcke och vintertäcke, sitter toppen alltid.

Shires är också helt suveräna, Bra passform och styktåligt.

Hööks är de sämsta täckena som görs tror jag. Köpt 2-3 st men alltid lika besviken. Läcker, sitter kasst och konstiga lösningar. Satsa på kvalité för samma pris istället!

Mina hästar har alltid blivit blöta och kalla när dom har höökstäckena :mad:
Antingen så läcker dom som såll eller så rinner det innanför då passformen är under all kritik. :(

Jag har däremot flera gamla täcken från Svea Sverigetäcket som sitter som gjutna och håller i många år innan dom behövs impregneras på nytt. :love:
Jag har haft dom på Lipizzanare med stora bogar, Fjordingar, Ardenner, Tinkerkorsning, New Forest.

Jag har även Charlies egna nu bruna täcken som är precis lika bra :love:

Till min gamla irländare hade jag Svea Sverigetäcken och Börjes billiga som alla fungerade utan problem trots hennes grovlek.

Däremot så fick jag aldrig Bucastäcken att hålla tätt så dom använder jag bara som innetäcken, gäller både regn- och vintertäckena :(

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 393
Utrustning Hej! Börjar fundera på nytt täcke. Just nu har hästen "bara" 1 flug/regntäcke, ett 0g regn, 80g regn, 370g vinter, 50 & 100g... 2
Svar
30
· Visningar
10 147
Senast: Darkie
·
Utrustning Jag vet inte om det är jag som är en idiot som inte kan leta (det är absolut tänkbart) eller om det är så att Horseware-täckena finns i... 2
Svar
23
· Visningar
9 213
Senast: Camigween
·
Utrustning Måste köpa nytt övergångstäcke åt hästen. Kraven är ca 150-200g foder, avtagbar hals samt att det ska vara otroligt regntåligt då han är...
Svar
13
· Visningar
1 572

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka