Täcken i engelska mått??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Cyphera
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 3 307
C

Cyphera

Tittar på täcken från England på nätet, men alla storlekar är i ft och "... Antog att det rörde sig om "feet" och "inch", men det blir jättemärkliga mått om man omvandlar det till cm... någon som vet om de mäter täckena annorlunda i England?? Ett täcker är t.ex. "6 ft, 6"". Om man räknar att en tum är 2,54 cm och en fot är 30,48 cm blir detta täcke nästan 2 meter.... Hilfe, bitte!

Sv: Täcken i engelska mått??

Engelsmännen mäter från mitt fram vid bogspännena och bakåt och inte från manken som vi gör så då kan säkert din beräkning stämma.. Seda ka de äve ha med ett extra mått som är hur brett tcket ska vara från mitten av ryggen ner till magen

apo

Hmm..
Så här blir måtten på Horseware, Bucas, WeatherBeeta och andra engelska/irländska täcken om man konverterar från deras mått till svenska mått. (ungerfärligt)

5,6'' 125 cm
5,9'' 130 cm
6,0'' 135 cm
6,3'' 140 cm
6,6'' 145 cm
6,9'' 150 cm

På mina grova Irländare som är 148 cm så har jag i utetäcken 6,3'', vissa innetäcken kan dom ha 6,0'' men helst 6,3'' där också.

Fleece och sådant kan dom ha 6,0''

Hmm... Konstigt...

Jag köpte ett Shires Typhone på CityGross (fd Eko) nu i veckan. De hade en tabell med tum-måtten och där var det tiotal. Alltså 66" motsvarade strl 125. Passade utmärkt på min lilla arab!!

Ja..
Fast shires har annat mått..

Som du själv skrev så har dom som på ditt 66''

Inte 6,6''

Vet att Amerikanska storlekar har det måttet.

Mina har tex 72'' på sina Shirestäcken. ska motsvara 135 cm.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka