Täcke vid transport?

R

Rio

Ska skjutsa upp ponnyn min nu på söndag till Östersund där jag går i skolan, kommer nog att ta över 3 timmar med transporten.
Helt plötsligt har vädret slagit om sig och det är enbart ett bar grader och ganska rå luft.
Hon kommer att ha hönät i transporten. Men behöver hon också ett täcke? Jag får för mig att det kan vara rätt kyligt där, men brukar sällan transportera henne "osvettig" så att säga. Därför är denna situation rätt ny för mig.

Har att välja på ett par fleecetäcken, ylletäcke, fodrat stalltäcke och ett par utegångstäcken.

/Sanna

Sv: Täcke vid transport?

Om jag var du hade jag nog tagit ett tjockare fleecetäcke. Då absorberas ju den eventuella svetten och det blir inte blött under täcket.
Om det är väldigt rått hade jag tagit det fodrade stalltäcket.
:)

jag hade nog tagit ett fodrat stalltäcke, om det inte är alltför tjockt vill säga. ylle täcke kan oxå funka :)

Jag hade nog tagit ylletäcket. Leder bort ev fukt bra men är ändå ganska varmt. Du kan ju ta med ngt extra täcke ifall det du har blir för varmt/för kallt.

Det beror ju på vad det är för häst. Jag hade nog tagit ett fleece bara. Leder bort fukt och håller lagom värme men är ändå inte överdrivet varmt.

Alla: Tack för svar:bow: Det blir nog inte stalltäcket ändå. Kände på det och tycker nog att det är för varmt- är yllefodrat närmast hästen dessutom.
Men har en lite tjockare fleecetäcke som hon nog får ha:)

Jag bor ju däruppe :) Det är inte så kallt som folk tror. Det ligger ju som i mellersta Sverige och inte längst däruppe där det är riktigt kallt! Men kallt är det ju iaf ;) Jag skulle nog ha tagit det där stalltäcket eller ylletäcket :) Möjligtvis ett fleecetäcke och ett ylletäcke tillsamma :)

Det var runt 11-12 grader idag så hon åkte naken. Gick alldeles utmärkt:)

Liknande trådar

Träning Ska hämta hem en häst snart, och vädret är ju så lagom kul :crazy: .. frågan är; ska jag täcka henne i transporten? Vi ska åka ca 40...
Svar
8
· Visningar
1 054
Senast: Liten
·
Hästmänniskan har knåpat ihop ett litet kontrakt nu, men sitter och undrar över om jag har missat något..... vill ni hjälpa mig? känns som jag...
2
Svar
29
· Visningar
2 901
Senast: Cilla
·
Utrustning Jag ska åka och träna i helgen och har ordnat sambo-sällskap och transport. Åker sällan iväg med transporten och känner mig lite osäker...
Svar
11
· Visningar
1 313
Senast: PrinceFair
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama