Täcke som är smalare i halsen än Horseware?

ztsu

Trådstartare
Jag upplever att mina täcken är för stora i halsen på min häst. De sitter inte bra och det regnar in. De är alltså stora i själva halsöppningen. Är det någon som har tips på täcke som är smalare/mindre än HW i halsen? Bucas kanske?

Det inringade röda är vårt problemområde och det gröna strecket visar hur jag skulle vilja att täcket sitter i halsen. Så satt HW-täckena på min förra häst, och på henne regnade det aldrig in i bogen.

Tips någon?

tacke_5490b206e087c35acb8c4248.jpg

Jag upplever att rambo & rhino wug sitter mkt tajtare i halsen än de med vanlig skärning, tänker om du är förtjust i HW så kan det vara värt att prova?

Liknande trådar

Utrustning Håller på och blir galen i täckesdjungeln så vänder mig nu till er för lite hjälp. Har en häst med breda bogar, normal hals men högrest...
Svar
19
· Visningar
1 499
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
1 067
Senast: MiniLi
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 909
Senast: Fiorano
·
Utrustning Måste köpa nytt flugtäcke då det jag köpte senast inte blev bra. Men jag är osäker på storleken. Jag har flera HW täcken i storlek 140...
Svar
10
· Visningar
1 295
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Kids edition - del 4
  • Säng
  • Vad gör vi? Del CCV

Hund, Katt, Andra Djur