Squie
Trådstartare
Tyvärr inte. Annars är det en bra idé.Du kan inte köra det en stund och vänta i tvättstugan om torktumlaren är ledig?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tyvärr inte. Annars är det en bra idé.Du kan inte köra det en stund och vänta i tvättstugan om torktumlaren är ledig?
Jag har ett duntäcke sedan en månad tillbaka. Det kommer från mina föräldrars gästrum jag har alltid älskat det täcket när jag sovit över (en fluffig dröm) så mamma kom förbi med det lite spontant en dagHej
Nuvarande täcke, äldre Engmo Dun, ger upp mer o mer i värmen. Behöver därför ha ett nytt. Kroppen behöver värme o vill ha lite tyngre (inte tyngdtäcke) för att må som bäst i sömnen.
Vad har ni andra? Tips?
Har också ett ulltäcke från IKEA som jag gillar (än så länge, första vintern)Jag har ylletäcken från Ikea (ett sommar och ett vinter). Väldigt skön värme och inte lika lätta som dun. Värmer även om de blir fuktiga vilket är skönt vid feber. Rejält prisvärt.
Jag trodde precis samma, men de har två nya (billigare) ulltäcken, ett sommar och ett vinter. Tror de hittade billigare producent kanske? Dessutom nu med oblekt bomull i yttertyget. Nästan halva priset mot de tidigare (som jag också skyndade mig att köpa pga utgående ur sortimentet ).Har också ett ulltäcke från IKEA som jag gillar (än så länge, första vintern)
Jag tror inte de säljs längre (?) för de reade ut dem när jag köpte mitt. Men googlar man finns det andra som säljer ulltäcken.
Nu hittade jag. I kategorin dun- och fjädertäcken. (sic!)Jag trodde precis samma, men de har två nya (billigare) ulltäcken, ett sommar och ett vinter. Tror de hittade billigare producent kanske? Dessutom nu med oblekt bomull i yttertyget. Nästan halva priset mot de tidigare (som jag också skyndade mig att köpa pga utgående ur sortimentet ).
Nu har jag testat o köra i torktumlaren. O tyvärr upplever jag ingen skillnad. Frågan är då -tvätta?- men ska jag ha ngt speciellt tvättmedel? El kan jag köra på vanligt?Har du testat och hur har det gått?
Jag använder vanligt. Hur gammalt är täcket och är det fjäder eller dun?Nu har jag testat o köra i torktumlaren. O tyvärr upplever jag ingen skillnad. Frågan är då -tvätta?- men ska jag ha ngt speciellt tvättmedel? El kan jag köra på vanligt?
Ah. Vet att det finns speciellt tvättmedel för duntäcken.Jag använder vanligt. Hur gammalt är täcket och är det fjäder eller dun?