tacka med lös avföring...

ameo

Trådstartare
Moderator
Har en tacka som är lös i magen till och från, just nu till...
Hon är kladdig runt rumpan och på svansen och det är ju inte så himla lätt att tvätta bort det. :crazy: (Hur gör NI i dessa fall))
Frågan är bara varför hon blir så lös i magen? Det har varit till och från egentligen sen förra sommaren. Har inte sett nåt samband med exempelvis foderbyten eller byte av bete/tillväxt av betet och hon är avmaskad. Tycker att allmäntillståndet verkar bra, dvs hon ser inte ut att må dåligt, är pigg och håller hullet bra. Och de andra fåren har inga såna tendenser.
Vad kan det vara? Nåt förslag?

Har du pratat med veterinär om saken? Kan ju vara något just den tackan reagerar på.Prova att få i henne kol när besvären är som värst.Vi klippte ned så mycket det gick och fick helt enkelt tvätta där dagligen.

försök att ha henne så kortklippt det går. Då hon inte är allmänpåverkad så är det inget farligt.
Lycka till!

Ska jag försöka klippa henne baktill några ggr mellan de ordinarie klippningarna också då? Tvätta?
Det ser ju inte särskilt kul ut, ffa inte eftersom hon är vit... :crazy: Men man får väl blunda...

Liknande trådar

Foder & Strö Hej Har en häst jag ägt i ca 1 år. Fd ägaren sa att han blev väldigt lös i magen varje höst efter betet, de fodrade dock med ensilage...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
18 464
Senast: caradan
·
Hästvård En av herrarna här är sedan ett bra tag rasslig i magen. Det kommer en hel del vatten i samband med avföringen, som ibland är...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
14 862
Senast: Soffan74
·
Övr. Hund För några veckor sedan "räddade" jag 6 gamla produktionstackor, med avsikt att ge dem en lång och skön pensionärstid istället för att...
Svar
9
· Visningar
2 207
Senast: cambodia
·
Hästvård Hej! En av ponnyerna i stallet har under en kort period varit lös i magen. Eller ja, snarare än lös avföring tycks det vara en del...
Svar
14
· Visningar
4 082
Senast: dotzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Julklappar 2024!
  • Valet i USA
  • Dagens nagellack!

Hund, Katt, Andra Djur