Tacka för kondoleanser??

Texaz

Trådstartare
Är väldigt dålig på det här med vett och etikett:crazy:....
Vem ska man tacka och hur? Skicka tackkort? Annons??
Till de som skickat kondoleanskort? Blommor? Samtliga närvarande (vet inte vilka alla var:o)?

:confused::confused::confused:

Räcker det med enbart annons, eller ska man ändå skicka kort? Är ju så många som inte har tidningen tänker jag...(har den inte själv heller:o)

Jag satte bara in annons efter att mamma gick bort. Tyvarr bommade jag nog tidning, da jag utan att tanka mig for valde den tidning jag brukade ha nar jag bodde i Sverige, medan min mamma laste den andra stora dagstidningen och jag gissar att hennes vanner ocksa laste den andra tidningen. Ooops ...

Vi har bara haft tack i tidning efter mamma och de gamla. Verkar ha räckt så.
Precis som du säger...man vet ju inte ens vilka alla är och missar man någon kanske det ses som ofint.

Jag satte in en annons i tidningen, med 120+ personer som närvarade fanns det inte en chans att skicka kort plus att jag visste inte exakt vilka som var där. Alla gick (tack och lov) inte fram till kistan.

Men man behöver inte särskilt tacka de som skickat blommor/satt in på fonden? Är iofs en hel drös det med, även såna som inte var där.... Och det skulle nog ta bra med tid att leta rätt på alla adresser....
Dock är inte alla från orten, och jag vill ju verkligen tacka de som gjort det. Kan det anses som ofint att inte skicka kort???:confused:

Nej, sätter man in en annons räcker det. Givetvis kan man ju tex nämna de vackra blommorna om man springer på någon på byn som skickat blommor.

Tillägg: Jag googlade och de finns de som skickar kondoleanstack men det varkar ju ha varit lite för dig som det var för mig, det var för mycket folk helt enkelt. Jag har inte hört någon ta illa upp för att jag inte skickat kort och personligen tycker jag det skulle vara värre att skicka till en del och missa några.

Ja jag tänker lite som att kondoleanskort är lite "gammalmodigt", att det numer räcker med annons och tack till de man träffar på... Så annons får det bli, känns dessutom som att det är nog med allt annat just nu. Allt är ju inte klart än, så att lägga energi på kort osv är kanske bara dumt.

Ja jag tänker lite som att kondoleanskort är lite "gammalmodigt", att det numer räcker med annons och tack till de man träffar på... Så annons får det bli, känns dessutom som att det är nog med allt annat just nu. Allt är ju inte klart än, så att lägga energi på kort osv är kanske bara dumt.
Många av de som kom är ju unga.

Unga läser inte tidningar, de följer sociala medier och är dessutom rätt obekymrade om konvenanser. Tror knappast att unga människor i 20-åren blir förnärmad för ett uteblivet kondoleanskort....

använd din ork där den gör nytta.

Liknande trådar

Skola & Jobb Kanske dum fråga, men någon som vet om man kan det? Anledningen att jag frågar är för att jag haft en arbetsförmågebedömning hos dem...
Svar
15
· Visningar
1 260
Senast: Sasse
·
Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
507
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 165
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 398
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Kemnevall sadel