Tack för din tid min älskade Sam

Migo

Trådstartare
Imorgon försvinner han, min älskade gamla gubbe. Den där stresskadade BCn som jag hämtade ur misär sommaren 2006. Han som satt i bur och hade gjort i 6 år. Som alltid högg efter de andra hundarna när han kom lös, bara snurrade om han såg ytterdörren och som kissade på sig när han såg att man höll i en PET-flaska.

Han klev med stora språng rakt in i hjärtat på mig, och har genom sin blotta existens räddat mitt liv vid flera tillfällen. Han älskade att hämta pinnar i vattnet, men vågade aldrig sova i sängen om han trodde att jag var vaken.
Blev som ett vrak av att höra ljudet av glassbilen, älskade att åka i passagerarsätet och titta på mötande lastbilar. Han har alltid hatat att vara ensam, men har de sista åren landat i sig själv och blivit trygg med sin flock. Glad och nöjd, även om stressen satt sina spår och åldern slitit på hans kropp.

Han har uppfostrat två kattungar till att bli trygga hundälskare, förstod alltid vad jag bad honom om och skulle med glädje gå i döden för mig (om det inte inbegrep glassbilen...)

Idag när jag kom hem från träningen hade han haft en panikattack. Hela hemmet var upp och ner och hunden helt utom sig.

Antagligen har han haft en hjärnblödning. Ena ögat fungera inte och han är inte sig själv. Detta i kombination med hans skruttiga höft och knölen i låret har gjort att jag fattat det sista beslutet i hans liv - imorgon bitti somnar min älskade stressgubbe in och får äntligen lugn och ro:cry:

Ikväll blir det köttbullebuffé, klickerlekar tills han storknar och inatt får han vara ifred med matte utan konkurerande unghundar. Imorgon blir det sista resan. Sista nånsin. Jag hoppas vi möter massor av långtradare:love:

DSC00161.jpg

tivedssam.jpg

DSC00367.jpg

091231.jpg

sno.jpg

Senast ändrad:
Sv: Tack för din tid min älskade Sam

Otroligt starkt av dig Migo, jag sänder en stor kram och tänker på er!

Senast ändrad:

Gråter lite här med :cry:
Vad fint att han fick fina sista år hos dig!
Tänker på er imorgon.

Åh, tårarna rinner här :cry: Vilken historia och vilken ofattlig tur han hade som fick leva sin andra hälft av livet med dig. Nu kan han somna med värdighet och med en massa fina minnen. Ha en fin kväll och natt med honom.

Åh vad man önskar att alla hundar som lever i misär fick en räddare som du :cry:. Hoppas på en hel lastbilskaravan i morgon!

Jag tänker på er.
Han verkar ha haft det så bra med dig och det har han varit så väl värd.

Vi tänker på er imorgon.

Lufsen kommer visa honom alla de bra ställena på de sälla jaktmarkerna.

Men vad sorgligt, beklagar och skickar en tanke :( Jag hoppas också att det blir många lastbilar!

Åh, tårarna rullar ner för mina kinder:cry:
Alltid svårt att ta farväl av en älskad vän.
Tänk vilken tur han haft som fick tillbringa de sista åren hos någon som älskade honom och visade att det trots allt finns något gott i denna värld!
Tänker på er och skickar massor med värmande och stärkande kramar.

Starkt av dig! Vilken tur han hade, fina Sam.
Håller tummarna för att det blir många lastbilar!

Jag skall säga till Fähunden att vänta på Sam när han kommer o hjälpa honom tillrätta.

Så här minns jag honom:
large-Badpojke007.jpg

Beklagar! Skickar stryrkekramar!

Om åskan går idag, så är det bara min Riesentik som muttrar lite när det kommer en sprallig hanhund och luktar henne i röven! :D
Så det är inget att oroa sig för!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 189
Senast: Rie
·
Hundhälsa Jag ska till veterinären imorgon, men vill höra era tankar. Hund modell mindre, 17 kg, 35 cm hög. Väldigt fin i kroppen. 9,5 år, har...
Svar
6
· Visningar
2 866
Senast: Dino
·
Övr. Hund Hej! Som rubriken lyder. Har en 6-årig tik som alltid gått på hunddagis. Hon har i stort sett hela sitt liv varit reserverad i möten...
Svar
7
· Visningar
1 968
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 997
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka